Spoturile cuprind mărturii ale membrilor tinerilor care au plecat la jihad. Ei îşi exprimă durerea pentru faptul că nu au observat aceste plecări şi nu au înţeles nimic.
La sfârşitul fiecărui spot este afişat un număr de apel gratuit. De la lansarea campaniei, au fost înregistrate 3.000 de apeluri.
Guvernul intenţionează ca, astfel, să răspundă propagandei jihadiste.
„Voi face publice pe data de 13 octombrie măsuri de politică administrativă cu privire la expluzările celor care predică ura, interdicţii de ieşire din teritoriu, interdicţii de intrare pe teritoriu şi intensificăm politica preventivă a acestui contra-discurs prin intermediul videoclipurilor difuzate astăzi (joi), în care apar familii ale celor care au plecat. Aceste videclipuri trimit tinerilor noştri, care sunt tentaţi de un angajament terorist, un mesaj foare puternic”, a declarat joi ministrul francez de Interne Bernard Cazeneuve.
Premierul Manule Valls a declarat că „sunt sute, chiar mii de tineri vizaţi de radicalizare, ceea ce este o provocare considerabilă pentru societate, care necesită mobilizarea familiilor”.
Între cele 3.000 de semnalări la numărul verde, 23% sunt făcute de către minori, dintre care majoritatea sunt fete. Guvernul intenţionează astfel să creeze „o reţea de întrajutorare psihologică parentală” cu scopul de a „combate înregimentarea”.
Informarea în vederea luptei împotriva propagandei reprezintă una dintre axele planului anunţat de către Guvern în lupta împotriva terorismului jihadist, în urma atentatelor atentatelor teroriste din Paris, în luna ianuarie.
Informaţiile sunt disponibile pe site-ul stop-djihadisme.gouv.fr.
Peste douăzeci de canale media şi site-uri de internet difuzează aceste spoturi gratuit, inclusiv TF1, TV5 Monde, France Télévisions, Facebook, Dailymotion, Orange precum şi cotidiane şi săptămânale naţionale.