La două zile după acest eveniment, şi după ce presa, suspicioasă, a început să ancheteze, conducerea magazinului Intermarche a declarat miercuri că a "invitat" la eveniment unii dintre salariaţii săi pentru a îngroşa rândurile clienţilor săi şi şi-a prezentat scuze.
"Această iniţiativă aparţine Intermarche şi în nici un caz ministrului, nici colaboratorilor săi, care nu au fost implicaţi şi nici măcar informaţi", a precizat sursa citată.
Într-o scrisoare trimisă unor instituţii de presă, Chatel a "criticat ferm această procedură". "Această iniţiativă mă şochează deoarece este contrară convingerilor şi practicilor mele", scrie ministrul, care este şi purtătorul de cuvânt al Guvernului.
"De la nominalizarea mea în Guvern, am efectuat numeroase deplasări, mai ales pe suprafeţe mari, şi niciodată nu mi-am imaginat o punere în scenă artificială de natură să înşele marele public sau presa", a adăugat el.
Chatel a promovat în aceste zile la Intermarche din Villeneuve-le-Roi campania "necesarul pentru începerea anului şcolar", care se referă la rechizite al căror preţ este neschimbat în raport cu 2008, rezultatul unui acord între ministerul său şi marile magazine.
Rapid, jurnaliştii s-au întrebat în legătură cu prezenţa mai multor femei care aveau câteva rechizite şcolare în coşurile de cumpărături. Potrivit cotidianului Liberation, cele aproximativ zece femei, "tipul mamei de familie ideale" au venit împreună la supermarketul aproape gol.