Facebook ia în considerare să oprească publicitatea politică după alegerile prezidenţiale din SUA de pe 3 noiembrie pentru a stopa dezinformarea postelectorală, a spus vineri o sursă care a avut discuţii cu reprezentanţii companiei, scrie
Reuters.
Sursa a declarat că Facebook a discutat cu experţi despre posibile scenarii electorale, inclusiv despre posibilitatea ca Donald Trump să folosească platforma pentru a contesta rezultatele alegerilor.
Publicaţia The New York Times a scris vineri, citând surse, că directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, şi alţi directori ai companiei s-au întâlnit zilnic pentru a discuta despre cum să reducă modalităţile prin care platforma ar putea fi folosită pentru a contesta alegerile. Astfel, s-a luat s-a luat în cacul şi opţiune de oprire a publicităţii politice după alegerile din 3 noiembrie.
Anul trecut, rivalul mai mic Twitter a interzis reclame politice, însă Facebook a susţinut că nu doreşte să înăbuşe discursul politic.
”Presedintele Trump va continua sa lucreze pentru a asigura securitatea si integritatea alegerilor,” a spus purtătorul de cuvânt al Casei Albe, Judd Deere, într-un comunicat.
În ultimele luni, Twitter a plasat etichete de verificare a informatiilor si avertismente pe tweeturile presedintelui Trump, spre deosebire de Facebook.
În iunie, Facebook a început să eticheteze toate postările şi anunţurile despre vot cu link-uri către informaţii autoritare, inclusiv cele de la politicieni.