Scandalul Volkswagen: CE vrea modificarea procedurilor de omologare a vehiculelor şi crearea unui sistem de sancţionare

Comisia Europeană propune, în contextul problemelor semnalate la grupurile auto Volkswagen şi Renault, modificarea procedurilor de omologare a vehiculelor la nivelul Uniunii Europene şi crearea unui sistem centralizat de monitorizare şi sancţionare, coordonat de Bruxelles.

Urmărește
3031 afișări
Imaginea articolului Scandalul Volkswagen: CE vrea modificarea procedurilor de omologare a vehiculelor şi crearea unui sistem de sancţionare

CE vrea modificarea procedurilor de omologare a vehiculelor şi crearea unui sistem de sancţionare (Imagine: Shutterstock)

"Comisia Europeană propune o revizuire amplă a cadrului de certificare a vehiculelor, în scopul corectării deficienţelor din sistem", se arată într-un comunicat oficial.

Una din principalele propuneri se referă la oferirea de atribuţii suplimentare Comisiei Europene, care va avea dreptul să monitorizeze autorităţile naţionale de omologare şi va putea impune sancţiuni financiare.

"Dezvăluirile din scandalul Volkswagen au arătat că sistemul care permite înmatricularea vehiculelor trebuie îmbunătăţit", declară Jyrki Katainen, vicepreşedinte al Comisiei Europene, citat de publicaţia Ouest-France.

Conform propunerii, omologarea vehiculelor va rămâne în sarcina autorităţilor statelor membre UE, dar Comisia Europeană va crea un sistem european de monitorizare, absent în prezent.

Comisia Europeană ar putea impune sancţiuni de genul unor amenzi de 30.000 de euro pentru orice vehicul care nu corespunde standardelor. Amenzile s-ar putea aplica producătorilor auto şi serviciilor de testare a parametrilor tehnici.

De asemenea, Comisia Europeană vrea să creeze cadrul legal necesar care să permită rechemarea în service a unor modele auto care au probleme. În prezent, acest lucru este posibil doar prin acordul autorităţii de certificare.

Potrivit proiectului, Comisia Europeană va avea dreptul de a "suspenda, de a reduce sau retrage" autorizaţia unui serviciu tehnic responsabil de omologare, dacă acesta "nu depune toate eforturile pentru aplicarea reglementărilor".

"Prin posibilitatea de impune sancţiuni financiare, propunerea va descuraja producătorii auto şi servicile tehnice să omologheze vehicule nonconforme", precizează Comisia Europeană.

Proiectul va trebui aprobat de Parlamentul European şi de Consiliul UE pentru a intra în vigoare.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici