Similitudini şi deosebiri între avionul Malaysia Airlines şi cel al Air France prăbuşit în 2009

Dispariţia avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines prezintă similitudini şi divergenţe cu accidentul zborului AF447 al Air France, care se deplasa pe ruta Rio de Janeiro-Paris, produs deasupra Oceanului Atlantic în iunie 2009.

Urmărește
1480 afișări
Imaginea articolului Similitudini şi deosebiri între avionul Malaysia Airlines şi cel al Air France prăbuşit în 2009

Similitudini şi deosebiri între avionul Malaysia Airlines şi cel al Air France prăbuşit în 2009 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

SIMILITUDINI

- La 17 zile de la dispariţia sa de pe radare, avionul Boeing nu a fost încă localizat. Epava avionului Airbus A330 al Air France a fost localizată în aprilie 2011, la doi ani de la dispariţie. Doar câteva piese ale aeronavei, între care ampenajul, au fost recuperate la o săptămână de la accident.

- Numărul pasagerilor (239 de pasageri, dintre care 12 membri ai echipajului) este comparabil cu cel al avionului Air France (228 de pasageri, între care 12 membri ai echipajului).

- Avioanele Boeing 777-200 şi Airbus A330 sunt considerate aeronave extrem de fiabile, cu un număr mare de exemplare în serviciu şi puţine accidente.

- Echipajul nu a emis niciun mesaj de alertă.

- Avionul a fost avariat la sol, apoi reparat. În cazul Air France, acest eveniment nu a jucat strict niciun rol în accident.

DEOSEBIRI

- Zborul AF447 a lăsat urme graţie mesajelor automate ACARS (mesaje de anomalie, pană sau oprire a sistemului). Astfel, au fost trimise 24 de mesaje în patru minute. Potrivit autorităţilor malaysiene, sistemele ACARS - precum şi transponderul - au fost întrerupte deliberat în cazul avionului Boeing.

- Cele două avioane erau în zbor de croazieră în momentul dispariţiei dar în cazul Malysia Airlines, avionul a schimbat rapid planul de zbor către Oceanul Indian, navigând apoi câteva ore, probabil până la epuizarea rezervelor de carburant.

- AF447 s-a prăbuşit în apele internaţionale, iar anchetatorii francez au fost mandataţi legal să investigheze cazul. În cazul Malaysia Airlines, atât timp cât nu se ştie unde s-a prăbuşit, nu se ştie care sunt autorităţile competente.

Similitudini sau deosebiri? Ce se ştie până în prezent:

- Avionul Malaysia Airlines s-a scufundat întreg? Cel al Air France s-a prăbuşit fără să se dezintegreze.

- Avionul Malaysia Airlines a întâmpinat probleme tehnice?

- Boeingul s-a scufundat în mare?

Zborul AF447 a dispărut într-o zonă neacoperită de radare şi s-a scufundat la 3.900 de metri adâncime.

Dacă fragmentele reperate în sudul Oceanului Indian aparţin avionului Boeing, căutările ar putea să se complice şi mai mult decât în cazul AF447. Chiar în cazul unei derive nord-sud, zona se situează la mii de kilometri de coastele australiene într-o regiune traversată de rafale de vânt puternice.

- Avionul s-a dezintegrat în zbor? Anchetatorii par să excludă această ipoteză, Boeingul zburând timp de mai multe ore după dispariţie.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici