Deschis în Wuhan City (centru), acest serviciu oferă şoferilor prinşi în trafic posibilitatea de a apela la o companie care trimite un conducător auto care îl înlocuieşte pe şoferul grăbit şi îi duce maşina într-o parcare. Între timp, acesta din urmă va fi dus la întâlnire cu o motocicletă.
În ciuda numeroaselor solicitări, serviciul este încă imposibil în Beijing unde circulaţia motocicletelor este interzisă pe drumurile principale, care sunt sunt foarte aglomerate.
„Acest serviciu este destinat celor care au întâlniri sau trebuie să prindă avionul şi nu îşi pot permite să stea blocaţi prea mult timp în trafic”, a declarat Huang Xizhong, şeful companiei care operează în cel mai apropiat oraş Wuhan, citat de China Daily.
În Jinan serviciul costă 400 de yuani (echivalentul a 46 de euro).
Potrivit unui studiu publicat la sfârşitul lunii iunie de către IBM, în Beijing şi Mexic traficul auto este cel mai aglomerat din lume. Pornind de la analiza unor criterii, printre care timpul deplasării, durata ambuteiajelor şi stresul conducătorilor auto, Beijing a ajuns la 99 la sută în ceea ce priveşte indicele de dificultate de transport auto calculat de către IBM.
Aproximativ 2.000 de vehicule noi au apărut zilnic, în 2010, în capitala chineză, acestea adăugându-se traficului deja saturat.
Această inflaţie a făcut autorităţile să anunţe, la sfârşitul lunii decembrie, că limitează la 240.000 numărul de automobile noi în Beijing pentru 2011, reprezentând o treime din totalul atins în 2010.