Stellantis vrea să producă anvelope din coji de ouă
Grupul auto Stellantis a brevetat o tehnologie care ar putea transforma industria anvelopelor: utilizarea cojilor de ouă în procesul de fabricaţie.

Sursa foto: Pexels
Compania a depus deja un brevet la Oficiul de Brevete şi Mărci din Statele Unite (USPTO), care a fost publicat la sfârşitul lunii ianuarie 2024, informează portalul Notícias Automotivas.
Tehnologia propusă implică extragerea oxidului de calciu (CaO) din cojile de ouă pentru a înlocui parţial negrul de fum şi silica, materiale tradiţionale folosite în fabricarea anvelopelor, dar care au un impact negativ semnificativ asupra mediului.
Potrivit documentaţiei brevetului, noua tehnologie ar putea aduce îmbunătăţiri semnificative în performanţa anvelopelor. Printre beneficiile principale se numără reducerea rezistenţei la rulare cu până la 20%, ceea ce ar duce la o scădere a consumului de energie cu până la 3%, precum şi o aderenţă mai bună pe suprafeţele umede.
Procesul de producţie implică încălzirea cojilor de ouă la temperaturi de peste 900°C pentru a obţine o pudră fină care poate fi încorporată în cauciuc. Acest proces ar putea înlocui parţial negrul de fum, un produs derivat din arderea hidrocarburilor, care este esenţial pentru rezistenţa la uzură şi disiparea căldurii în anvelopele actuale, dar foarte poluant.
Folosirea cojilor de ouă prezintă avantaje atât ecologice, cât şi tehnice. Fiind un deşeu organic abundent şi regenerabil, această soluţie ar putea ajuta la reducerea cantităţii de deşeuri care ajung în gropile de gunoi şi ar diminua amprenta de carbon a sectorului auto.
Deşi tehnologia pare promiţătoare, Stellantis nu a dezvăluit încă detalii despre costurile de producţie şi impactul acestei schimbări asupra durabilităţii anvelopelor. Dacă se va dovedi viabilă din punct de vedere economic, această inovaţie ar putea reprezenta un pas important în reducerea poluării generate de industria auto.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.



Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.



CANCAN.RO

GANDUL.RO

