Studiu: Meta şi X au aprobat reclame care conţineau discursuri antisemite înainte de alegerile din Germania

  • Giganţii Meta şi X au aprobat reclame care vizau utilizatorii din Germania cu discursuri antimusulmane şi antisemite înainte de alegerile federale din Germania.
  • Scrutinul are loc duminică, 23 februarie.
Urmărește
414 afișări
Imaginea articolului Studiu: Meta şi X au aprobat reclame care conţineau discursuri antisemite înainte de alegerile din Germania

Sursa foto: colaj Hepta/ZUMA Press

O cercetare realizată de Eko a testat dacă sistemele de revizuire a anunţurilor postate pe platformele Meta şi X ar aproba sau ar respinge depunerea de anunţuri care conţin mesaje de ură şi violente la adresa minorităţilor, scrie TechCrunch.

La baza acestei cercetări s-au aflat inclusiv anunţuri care conţin insulte antimusulmane, apeluri ca imigranţii să fie închişi în lagăre de concentrare sau să fie gazaţi şi imagini generate de inteligenţa artificială cu moschei şi sinagogi incendiate.

Studiul a concluzionat că majoritatea „anunţurilor test” au fost aprobate la câteva ore după ce au fost trimise pentru examinare la mijlocul lunii februarie.

Aprobare 100% pe X, 50% pe Meta

Zece anunţuri au fost create şi distribuite pe cele două platforme. În timp ce platforma X le-a aprobat pe toate cele zece anunţuri, Meta a aprobat doar jumătate dintre acestea, motivând că acele cinci respingeri indică faptul că platforma consideră că ar putea exista riscuri de sensibilitate politică sau socială care ar putea influenţa votul.

Cu toate acestea, studiul a constatat că cele cinci reclame aprobate de Meta includeau discursuri de incitare la ură care îi asemănau pe refugiaţii musulmani cu un „virus”, „paraziţi” sau „rozătoare”, îi catalogau pe imigranţii musulmani drept „violatori” şi cereau ca aceştia să fie sterilizaţi, arşi sau gazaţi. Meta a aprobat şi un anunţ în care se cere incendierea sinagogilor pentru a „opri agenda globalistă a şobolanilor evrei”.

Totodată, studiul sugerează că niciuna dintre cele două platforme nu aplică în mod corespunzător interdicţiile privind discursurile instigatoare la ură pe care ambele susţin că le aplică conţinutului publicitar în propriile politici.

„Constatările noastre sugerează că sistemele de moderare a reclamelor bazate pe inteligenţă artificială ale Meta rămân fundamental defecte, în ciuda faptului că Digital Services Act (DSA) este acum pe deplin în vigoare”, a declarat un purtător de cuvânt al Eko pentru TechCrunch.

Încălcările confirmate ale DSA pot atrage sancţiuni de până la 6% din cifra de afaceri anuală globală. Deocamdată, însă, UE încă nu s-a hotărât în privinţa anchetelor demarate împotriva Meta şi X.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici