Ţara care interzice taxa de serviciu în hoteluri şi restaurante

  • Autoritatea pentru protecţia consumatorilor din India a interzis hotelurilor şi restaurantelor să perceapă o taxă de serviciu pe facturi.
  • Ordinul a fost emis după ce autorităţile au declarat că a crescut numărul de plângeri din partea clienţilor care sunt obligaţi să plătească această taxă.
  • Adesea, restaurantele adaugă un bacşiş de 5% până la 15% la nota de plată a clientului în categoria "taxă de serviciu".
Urmărește
6681 afișări
Imaginea articolului Ţara care interzice taxa de serviciu în hoteluri şi restaurante

Ţara care interzice taxa de serviciu în hoteluri şi restaurante

Restaurantele şi hotelurile nu mai pot "adăuga taxa de serviciu în mod implicit sau automat" la nota de plată.
 
Noile norme interzic, de asemenea, restaurantelor să colecteze bacşiş de la clienţi "sub orice alt nume" sau "să refuze servirea sau intrarea clienţilor care refuză să plătească bacşişul".
 
De câţiva ani, în ţară a început o dispută neplăcută pe tema bacşişului în restaurante, clienţii plângându-se că nu au fost informaţi cu privire la această taxă suplimentară, potrivit BBC.
 
În 2017, departamentul guvernamental pentru protecţia consumatorilor a emis un set de linii directoare în care se spunea că toţi clienţii trebuie să plătească doar preţurile afişate pe meniu, împreună cu taxele guvernamentale.
 
Departamentul a declarat că oamenii îşi pot folosi "discreţia" în ceea ce priveşte lăsarea sau nu a bacşişului şi că taxele suplimentare fără consimţământul clientului echivalează cu "o practică comercială neloială".
 
În schimb, guvernul a încurajat restaurantele să plătească salarii corecte angajaţilor săi şi să crească preţurile produselor pentru a acoperi costurile.
 
Cu toate acestea, restaurantele au continuat să adauge bacşişul la nota de plată, lăsând la latitudinea patronilor să conteste taxa suplimentară.
 
Luna trecută, guvernul a convocat o întâlnire cu Asociaţia Naţională a Restaurantelor din India (NRAI), afirmând că a primit un număr tot mai mare de plângeri din partea consumatorilor care au declarat că sunt în continuare "forţaţi să plătească taxe de serviciu, adesea fixate la cote arbitrar de ridicate" şi că "sunt hărţuiţi dacă solicită eliminarea acestora din nota de plată".
 
NRAI, care reprezintă mai mult de jumătate de milion de restaurante, a apărat această practică, spunând că este o "chestiune de politică individuală" şi că perceperea unei astfel de taxe nu este "ilegală".
 
De asemenea, aceştia au susţinut că taxa de serviciu aducea venituri suplimentare şi guvernului, deoarece restaurantele plăteau o taxă pe ceea ce facturau clienţilor.
 
Conform noilor norme, consumatorii pot depune reclamaţii online sau prin intermediul Liniei naţionale de asistenţă pentru consumatori.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici