TikTok „a contribuit foarte probabil” la victoria extremei drepte germane la alegerile regionale din Turingia şi Saxonia. Cum a fost posibil

  • Partidul de extremă dreapta din Germania, Alternativa pentru Germania (AfD), a fost de două ori mai eficient în a ajunge la alegătorii aflaţi la primul vot prin intermediul TikTok decât toate celelalte partide la un loc.
  • Acest lucru poate explica de ce partidul a obţinut rezultate atât de bune în rândul alegătorilor tineri.
Urmărește
917 afișări
Imaginea articolului TikTok „a contribuit foarte probabil” la victoria extremei drepte germane la alegerile regionale din Turingia şi Saxonia. Cum a fost posibil

TikTok „a contribuit foarte probabil” la victoria extremei drepte germane la alegerile regionale din Turingia şi Saxonia. Cum a fost posibil

AfD a câştigat alegerile din Turingia şi s-a clasat pe locul al doilea în scrutinul din Saxonia, potrivit voturilor numărate. Este primul partid de extremă dreapta care câştigă un scrutin regional de după al Doilea Război Mondial şi a sporit îngrijorările în rândul oficialilor germani, cancelarul Olaf Scholz făcând un apel la formarea unor guverne fără „extremişti de dreapta”.

Cu ajutorul aplicaţiei TikTok, AfD a devenit cel mai puternic partid în rândul tinerilor alegători cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani, cu o marjă largă, conform sondajului Infratest Dimap, scrie Deutsche Welle.

Întrucât platforma este populară în rândul tinerilor utilizatori, Roland Verwiebe, profesor la Universitatea din Potsdam şi unul dintre coordonatorii unui proiect de monitorizare a activităţii partidelor germane pe TikTok a declarat pentru sursa citată „succesul AfD pe TikTok a contribuit foarte probabil la succesul electoral al AfD”.

Conţinut predominant al AfD înainte de alegeri

Cercetătorii de la Universitatea din Potsdam au efectuat o analiză a datelor utilizatorilor, iar rezultatele au arătat că în săptămânile de dinaintea votului, conţinutul legat de AfD a fost afişat unui public mult mai numeros pe platforma de socializare decât conţinutul legat de alte partide politice.

În acelaşi timp, cercetătorii au observat că deşi celelalte formaţiuni au realizat mai multe videoclipuri în cele opt săptămâni premergătoare votului, acestea nu au apărut la fel de mult ca videoclipurile legate de AfD.

Totodată, potrivit rezultatelor obţinute, vizibilitatea în rândul tinerilor alegători a conţinutului legat de AfD a fost de 71%, spre deosebire de cea a Uniunii Creştin-Democrate (CDU), care a fost de 8%.

Care este explicaţia

Potrivit lui Verwiebe, un motiv pentru care conţinutul legat de AfD a fost mai des întâlnit pe TikTok ar putea fi faptul că o reţea de influenceri de dreapta bine conectaţi pe platforă distribuie conţinutul AfD şi contribuie la viralizarea acestuia.

Pe de altă parte, spre deosebire de celelalte partide, majoritatea candidaţilor AfD sunt mult mai activi pe TikTok.

În aceste condiţii, popularitatea în creştere a AfD în rândul tinerilor alegători a fost atribuită, cel puţin parţial, acestei prezenţe a partidului pe TikTok.

La alegerile europarlamentare din iunie 2024, 16 % dintre tinerii germani au votat pentru AfD, un scor de trei ori mai mare la această categorie demografică faţă de alegerile de acum cinci ani. 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici