Prima pagină » Știri externe » Trenurile greceşti îşi reiau circulaţia pe ruta celui mai grav dezastru feroviar

Trenurile greceşti îşi reiau circulaţia pe ruta celui mai grav dezastru feroviar

La cinci săptămâni de la cel mai grav dezastru feroviar din Grecia, soldat cu 57 de morţi, luni a fost reluată parţial circulaţia pe principala linie feroviară care leagă Atena de Salonic, al doilea oraş ca mărime al ţării.
Trenurile greceşti îşi reiau circulaţia pe ruta celui mai grav dezastru feroviar

Traseul a fost scena unei coliziuni frontale pe 28 februarie între un tren de marfă şi un tren de pasageri, cu peste 350 de persoane la bord, multe dintre ele tineri studenţi.

Accidentul a declanşat săptămâni întregi de proteste furioase şi va cântări greu în alegerile generale din mai, în care premierul Kyriakos Mitsotakis încearcă să îşi păstreze postul.

În încercarea de a linişti pasagerii, ministrul transporturilor, Giorgos Gerapetritis, a călătorit luni cu primul tren între Atena şi oraşul central Kalambaka, împreună cu şeful companiei de reţele feroviare (OSE) şi cu reprezentanţi ai companiei feroviare privatizate Hellenic Trains.

„Datoria noastră este de a avea un serviciu feroviar care să se ridice la nivelul aşteptărilor tuturor, un serviciu feroviar modern care să se dezvolte şi să fie printre cele mai bune din Europa”, a declarat Gerapetritis presei.

„Este datoria guvernului. Dar este, de asemenea, o datorie pe care o avem faţă de victimele acestui tragic accident, ale căror vieţi au fost curmate pe nedrept.”

În timp ce dezastrul a fost în parte pus pe seama şefului de gară care era de serviciu în apropierea locului accidentului din Tempe, în centrul Greciei, acesta a evidenţiat, de asemenea, întârzierile guvernului în modernizarea sistemelor de siguranţă feroviară.

După ce iniţial a pus tragedia pe seama unei erori umane, Mitsotakis a recunoscut ulterior că sistemul feroviar a fost afectat de deficienţe cronice.

El a promis, dacă va fi reales, să instaleze sisteme electronice de siguranţă în reţeaua feroviară până la sfârşitul lunii septembrie.

Şeful OSE, Panagiotis Terezakis, a avertizat luni că revizuirea sistemului va fi un demers pe termen lung.

„Aceste defecţiuni cronice nu pot fi corectate peste noapte. Este nevoie de timp”, a declarat el pentru AFP.

Unele măsuri de siguranţă au fost deja puse în aplicare – trenurile au fost încetinite, există mai puţine servicii pe zi, iar fiecare staţie are acum doi şefi de staţie şi doi ingineri la datorie.

„S-a depus un efort enorm pentru a ne asigura că toate contractele pentru semnale şi telecomenzi sunt finalizate la timp, astfel încât până la sfârşitul lunii septembrie să avem o reţea complet sigură şi care respectă standardele internaţionale de protecţie a pasagerilor”, a declarat Gerapetritis.

El a adăugat că guvernul cooperează cu omologii săi francezi şi germani pentru modernizarea reţelei feroviare greceşti.

Accidentul a dus la săptămâni întregi de întreruperi ale serviciilor, dar serviciile de transport de pasageri între Atena şi aeroportul internaţional au fost reluate la 22 martie, iar trenurile de marfă între portul Pireu şi Salonic au început să circule din nou o săptămână mai târziu.