Totul despre modelul Sikorsky S-76B în care a murit Kobe Bryant. Aeronava, cu o reputaţie solidă, este populară printre VIP-uri şi şefii de stat / Cui aparţinea elicopterul

Elicopterul în care a murit fostul mare baschetbalist Kobe Bryant era o versiune a modelului Sikorsky S-76, o aeronavă care a zburat prima dată în 1977.

Urmărește
3498 afișări
Imaginea articolului Totul despre modelul Sikorsky S-76B în care a murit Kobe Bryant. Aeronava, cu o reputaţie solidă, este populară printre VIP-uri şi şefii de stat / Cui aparţinea elicopterul

Totul despre modelul Sikorsky S-76B în care a murit Kobe Bryant. Aeronava, cu o reputaţie solidă, este populară printre VIP-uri şi şefii de stat / Cui aparţinea elicopterul

Elicopterul este preferat de VIP-uri şi oameni de afaceri pentru reputaţia bună pe care a câştigat-o în cei peste 40 de ani de activitate.

Varianta în care se afla Bryant era Sikorsky S-76B. Unitatea respectivă a ieşit de pe poarta fabricii în 1991. În total, au fost construite 101 de unităţi B. Un astfel de elicopter este deţinut de familia preşedintelui american Donald Trump. 

Aeronava folosită de fostul sportiv era proprietatea Island Express Holding Corp., o companie care oferă servicii de transport cu elicoptere, potrivit publicaţiei Business Insider. Înainte de a ajunge la Island Express, vehiculul aerian a aparţinut statului Illinois şi era folosit pentru transportul oficialilor. Statul a vândut elicopterul la licitaţie cu peste 515.000 de dolari.

Sikorsky S-76B este un aparat de dimensiuni medii, gândit pentru mediul de afaceri şi este foarte popular în industria petrolieră, unde managerii vizitează platforme petroliere şi câmpuri de extracţie. Elicopterul este folosit şi de multe servicii de urgenţă din întreaga lume, pe post de ambulanţă aeriană sau în operaţiuni de căutare şi salvare a persoanelor dispărute. Aeronavele pot transporta 12-13 pasageri şi doi piloţi. Versiunile luxoase, precum cea folosită de Bryant, transportă mai puţini pasageri.

Interiorul luxos al unui Sikorsky S-76B

Când au realizat aeronava, designerii s-au inspirat de la legendarul model militar UH-60 Black Hawk. Elicopterele Sikorsky S-76 sunt pilotate în general de doi piloţi şi au două motoare, fapt care a contribuit la numărul relativ redus de incidente în care au fost implicate. Aeronavele au o viteză de crozieră de 280 km/h, iar costul mediu de operare este de aproape 2.000 de dolari pe oră.

Cel mai recent accident în care a fost implicat un astfel de elicopter s-a petrecut în 2017, în Turcia. Acesta a fost cauzat de vizibilitatea scăzută şi de o eroare de pilotaj. Varianta S-76B a fost lansată în 1987. Până astăzi, aceste modele au fost implicate în opt accidente, dintre care doar două au fost cu morţi şi răniţi grav.

Sikorsky, o companie pionier în industrie, a vândut peste 800 de variante de S-76, potrivit publicaţiei New York Times. Producătorul susţine că 10 ţări folosesc aceste modele pentru transportul şefilor de stat. Inclusiv Regina Elisabeta a II-a a zburat deseori cu un S-76B.

Vedeta NBA Kobe Bryant, în vârstă de 41 de ani, a murit după ce elicopterul în care călătorea s-a prăbuşit în oraşul Calabasas din California, duminică. 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici