TRAGEDIA FEROVIARĂ din Spania: Mecanicul a primit trei avertismente pentru a reduce viteza. Declaraţia acestuia despre momentele dinaintea accidentului
Jose Garzon Amo, mecanicul locomotivei, a recunoscut că circula cu viteză dublă faţă de cea permisă pe acel sector, atunci când s-a apropiat de curba care a provocat deraierea, informează Sky News.
Mecanicul a declarat în faţa judecătorului că „nu îşi poate explica” de ce nu a încercat să reducă viteza înainte de a ajunge la curbă: „Nu înţeleg de ce nu mi-am dat seama….pur şi simplu nu ştiu”.
Jose Garzon Amo a declarat că, până în momentul în care trenul a ajuns la curba unde a deraiat, totul funcţiona corect.
„Nu sunt atât de nebun încât să nu frânez”, a spus mecanicul.
Conform Fox News, mecanicul a primit trei avertismente pentru a reduce viteza, cu două minute înainte de producerea accidentului.
Mecanicul de locomotivă vorbea la telefon cu câteva secunde înaintea accidentului.
La ora 20.39.06, trenul avea viteza de 199 km/h, iar la 20.39.15 mecanicul a început să vorbească la telefon cu un controlor de trafic.
La ora 20.41.06, cutiile negre înregistrau zgomotul deraierii şi o viteză de 179 de km/h. La ora 20.41.10, a fost acţionată frâna de urgenţă, iar trenul rula cu 153 km/h.
Francisco José Garzon Amo, un feroviar experimentat, în vârstă de 52 de ani, a fost inculpat pentru „79 de fapte de omucidere prin imprudenţă” şi eliberat sub control judiciar.