În sălile de aşteptare ale aeroportului din capitala austriacă, unde sute de pasageri sperau în sfârşit să găsească un loc într-un avion, odată cu redeschiderea spaţiului aerian austriac luni dimineaţă, numeroşi şoferi le propuneau turiştilor nefericiţi sau oamenilor de afaceri curse cu maşina către destinaţiile dorite.
Astfel, un traseu Viena-Paris era oferit la preţul de 500 de euro. O suprataxă era cerută în cazul opririlor turistice dorite.
Pentru Viena-Oslo, cu maşina, preţul varia între 1.000 şi 10.000 de euro, în funcţie de suplimente, cum ar fi o noapte la hotel, opriri turistice sau solicitarea mai multor şoferi.
Alţi prestatori de astfel de servicii se plimbau luni printre pasagerii companiilor aeriene, oferindu-le „un tarif fix pentru toate destinaţiile din Europa”, plecând în general de la 4.000 de euro.
În ceea ce priveşte maşinile de închiriat, agenţiile de pe aeroportul din Viena puteau să răspundă cererii luni. Un angajat al uneia dintre aceste agenţii şi-a exprimat regretul faţă de lentoarea cu care le sunt returnate automobilele închiriate.
„Din cele 150 de maşini care ar fi trebuit să ajungă în ultimele zile, nu am nici 30. Iar acest lucru se întâmplă în timp ce toată lumea spune că această poveste cu norul de cenuşă ne permite, nouă, agenţiilor de închiriere, să facem afacerea secolului! Dar uită că maşinile mele se află acum în Polonia sau în altă parte până în Portugalia şi că nu ştiu cum să le aduc înapoi”, s-a plâns el.