- Home
- Externe
- (05.09.2020, 19:47)
- Alina Mihai
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transport public gratuit, introdus în Montpellier, unul dintre cele mai mari oraşe din Franţa. Reversul deciziei
- Acces liber în autobuze şi tramvaie, de sâmbătă, în Montpellier
- Planul include trei etape: în weekend, întreaga săptămână pentru tineri şi seniori, apoi integral pentru toţi locuitorii metropolei
- Primarul recunoaşte că nu are soluţii pentru a compensa deficitul bugetar atunci când va înceta plata biletelor
Urmărește
1981 afișări
Transportul public gratuit, introdus în Montpellier, unul dintre cele mai mari oraşe din Franţa. Decizia îndrăzneaţă naşte dezbateri
Transportul public devine gratuit din acest weekend în oraşul francez Montpellier, ca parte a unui plan care prevede extinderea gratuităţii la toată săptămâna.
Libertatea de a circula în mijloacele de transport în comun fără plată a fost promisiunea de campanie a noului primar ales, Michaël Delafosse, care se concretizează sămbăta aceasta, scrie Le Figaro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
-
Valdimir Putin se confruntă cu o revoltă a armatei, deoarece „comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Planul său intră în prima fază de implementare, accesul liber în mijloacele de transport fiind limitat pentru început la zilele de sâmbătă şi duminică. Accesul va fi apoi extins la întreaga săptămână pentru „seniori” şi „tineri”, astfel încât până la sfârşitul mandatului său de primar, să fie acoperite toate zilele săptămânii pentru toţi locuitorii metropolei.
„Nu este normal ca locuitorii din Montpellier şi locuitorii metropolei Montpellier Métropole Méditerranée (care numără 475.000 de locuitori -n.n) să finanţeze transportul în comun prin impozitele lor şi, în plus, să-şi plătească biletul în acelaşi mod ca şi cei din Nîmes sau Sétois care vin să lucreze în Montpellier”, a pledat Michaël Delafosse în timpul campaniei sale, având în vedere că 90% dintre călători sunt rezidenţi ai metropolei.
Astfel, cel de-al şaptelea oraş din Franţa ca număr de locuitori, care are ieşire la Marea Mediterană, devine prima metropolă care implementează accesul gratuit, după alte 35 de autorităţi inter-municipale mai mici precum Dunkerque, Calais, Libourne, Niort, Aubagne şi Châteauroux.
O măsură care, atât timp cât va fi aplicată doar la sfârşit de săptămână, va costa bugetul local 1,9 milioane de euro din cauza încetării vânzărilor de bilete. Când accesul gratuit va fi complet, Montpellier Métropole Méditerranée va trebui să găsească 24 de milioane de euro, în timp ce compania de transport generează venituri comerciale de 39 de milioane de euro.
Montpellier Métropole Méditerranée nu a găsit încă o soluţie miraculoasă pentru a compensa acest deficit. „Va trebui să fim inovatori”, recunoaşte primarul Michaël Delafosse.
„Completarea veniturilor lipsă nu este suficientă”, avertizează Maxime Huré, lector în ştiinţe politice la Universitatea din Perpignan şi preşedinte al comitetului ştiinţific al Observatorului oraşelor de transport gratuit.
„În Dunkerque, (un alt oraş mic unde s-a implementat anterior măsura), transportul în comun a crescut cu 120% în weekend şi 85% în timpul săptămânii. Dacă autoritatea locală doreşte să menţină nivelul calităţii serviciilor sale, trebuie, prin urmare, să investească în acelaşi timp în echipamentele sale, altfel utilizatorii riscă să se îndepărteze de transportul public. ”, a precizat lectorul în ştiinţe politice, şi atunci intervin probleme de poluare.
Citește pe alephnews.ro: Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Jennifer Lopez dezvăluie „dificultățile” pe care le întâmpină ca părinte care are gemeni: „Vrei să dai tot ce ai mai bun pentru ei. Vrei să îi ridici”
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe