- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Tranziţia la maşini electrice pune în pericol peste 70.000 de locuri de muncă în Italia
Tranziţia la vehiculele electrice va pune în pericol aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, au anunţat sindicatele metalurgiştilor şi un grup de lobby, solicitând guvernului să înceapă discuţii privind măsuri de susţinere a industriei auto, conform Reuters.
Analiştii spun că sectorul auto din Italia ar putea fi afectat mai mult decât în alte părţi din cauza dimensiunii medii reduse a firmelor din ţară şi a amplorii investiţiilor necesare pentru a se conforma planului climatic "Fit-For-55" al Uniunii Europene, care prevede eliminarea treptată a motoarelor cu combustie până în 2035.
"Acest plan, dacă nu este însoţit de o intervenţie (guvernamentală), ar putea duce la pierderea a aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, dintre care 63.000 în perioada 2025-2030", au declarat într-o declaraţie comună rară grupul patronal Federmeccanica şi sindicatele FIM, FIOM şi UILM.
ULTIMELE ȘTIRI
-
REZULTATE PARȚIALE. Alegeri prezidențiale 2024, turul 1: Călin Georgescu și Marcel Ciolacu intră în turul 2
-
Rezultate parţiale 90% din secţiile de votare: Călin Georgescu continuă să fie pe primul loc. Bătălie pentru locul doi între Ciolacu şi Lasconi
-
Primele declaraţii ale candidaţilor după exit-poll-uri. Ciolacu: Rezultatul ne confirmă că am făcut ceea ce trebuie pentru ţară / George Simion anunţă victoria deşi exit-poll-urile îl dau pe 4 / Lasconi: Speranţa este vie în România
-
Cine este Călin Georgescu, surpriza de la alegerile prezidenţiale 2024, turul I
Aceştia au precizat că producţia de vehicule în Italia a scăzut de la peste 1,8 milioane de unităţi în 1997 la 700.000 anul trecut, dintre care mai puţin de 500.000 de autoturisme.
"Trebuie să ne întoarcem la o producţie de aproximativ 1,5 milioane de unităţi pe an", a declarat şefa FIOM, Francesca Re David.
Industria auto din Italia are 278.000 de angajaţi direct şi indirect şi reprezintă aproximativ 6% din produsul intern brut al ţării, potrivit datelor furnizate de asociaţia auto ANFIA.
La începutul acestei săptămâni, ministrul Industriei, Giancarlo Giorgetti, a declarat că va prezenta în următoarele săptămâni propuneri pentru sprijinirea industriei auto italiene.
De asemenea, sindicatele îndeamnă guvernul să încheie un acord final cu Stellantis, cel mai mare producător auto din ţară, pentru a construi o fabrică de baterii care să alimenteze producţia de vehicule electrificate în Italia.
Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat anul trecut că grupul va construi una dintre fabricile sale europene de baterii la Termoli, în centrul Italiei, dar încă nu a semnat un acord cu Roma.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO