UE ar putea reduce standardele privind biocarburanţii

Majorarea preţurilor la alimente şi defrişările pădurilor au fost două argumente solide împotriva biocarburanţilor - element important al UE în lupta împotriva încălzirii globale, în cadrul summitului european.

Urmărește
10 afișări
Imaginea articolului UE ar putea reduce standardele privind biocarburanţii

UE ar putea reduce standardele privind biocarburanţii (Imagine: Mediafax Foto)

Preşedinţia slovenă a UE nu a exclus în cursul serii de joi, o revizuire a obiectivului obligatoriu european privind biocarburanţii, care trebuie să totalizeze zece la sută din carburanţii consumaţi de europeni până în 2020.

"Nu este exclusă o revizuire a acestui obiectiv", a comentat premierul sloven Janez Jansa, după prima zi a summitului UE de la Bruxelles.

Premierul italian, Romano Prodi, a cerut "o examinare foarte profundă" a obiectivului de zece la sută, ţinând cont de semnele de întrebare pe care le ridică din ce în ce mai des dezvoltarea biocarburanţilor.

În replică faţă de intensificarea criticilor, industria mondială a biocarburanţilor a programat joi o mare şedinţă la Bruxelles, la care au participat o mie de persoane, simultan cu reuniunea şefilor de stat.

Comisarul european pentru Agricultură, Mariann Fischer Boel, a dat asigurări persoanelor prezente că nu va renunţa la obiectivul său de bază, în pofida caracterului "controversat" al biocarburanţilor.

În urma unei serii de studii ştiinţifice îndoielnice, producerea carburanţilor din cereale este suspectată că ar contribui la majorarea preţurilor alimentelor, la defrişări care sporesc poluarea, la distrugerea ecosistemului, dar şi la o deplasare a populaţiilor în cadrul ţărilor sărace.

Carburanţii de origine vegetală, biodiesel şi etanol, constituie o alternativă la reducerea emisiilor poluante şi la dependenţa europenilor de petrol, potrivit susţinătorilor acestui produs.

Dirk Carrez, unul dintre reprezentanţii asociaţiei europene pentru bioindustrie (Europa Bio) susţine că preţul alimentelor brute nu a explodat, dar că majorarea preţului petrolului are o influenţă asupra costurilor procesării şi transportării lui.

În proiectul său, Bruxelles-ul susţine că biocarburanţii nu ar trebui fabricaţi din materia primă din pădurile virgine sau din zonele naturale protejate, iar biocarburanţii prea poluanţi trebuie îndepărtaţi.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici