UE, critici dure pentru giganţii IT: Google, Facebook şi Twitter nu reuşesc să combată fenomenul ştirilor false

Companiile Google, Facebook şi Twitter nu iau suficiente măsuri pentru combaterea eficientă a fenomenului ştirilor false, care afectează campaniile pentru alegerile europarlamentare, a transmis vineri Comisia Europeană, relatează Reuters.

Urmărește
228 afișări
Imaginea articolului UE, critici dure pentru giganţii IT: Google, Facebook şi Twitter nu reuşesc să combată fenomenul ştirilor false

UE, critici dure pentru giganţii IT: Google, Facebook şi Twitter nu reuşesc să combată fenomenul ştirilor false

Giganţii tehnologici şi-au asumat în luna octombrie datoria de a combate pe cont propriu răspândirea ştirilor false, pentru a evita impunerea de reglementări. Alegerile europarlamentare vor avea loc în perioada 23-26 mai, în toate cele 28 de ţări din Uniunea Europeană.

„Trebuie luate mai multe măsuri pentru îmbunătăţirea integrităţii serviciilor, inclusiv cele publicitare”, se menţionează într-un comunicat emis de Comisia Europeană.

Ingerinţele externe în cadrul campaniilor electorale din Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Grecia, Polonia, Portugalia şi Ucraina, în următoarele luni, reprezintă un motiv de îngrijorare pentru Comisia Europeană şi pentru Guvernele ţărilor europene.

Facebook, Google şi Twitter nu au luat suficiente măsuri pentru combaterea fenomenului, consideră Comisia Europeană.

„Datele oferite nu întrunesc nivelul de detaliere necesar pentru o evaluare independentă şi corectă a modului în care platformele au contribuit la reducerea diseminării informaţiilor false în Uniunea Europeană”, se menţionează în comunicat.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici