Un avion similar celui prăbuşit astăzi a fost implicat într-un incident, în urmă cu patru luni

O primă avertizare în privinţa unui avion similar celui care s-a prăbuşit marţi, în Alpii francezi, a fost emisă anul trecut, când un Airbus A321 a pierdut brusc altitudine.

Urmărește
1169 afișări
Imaginea articolului Un avion similar celui prăbuşit astăzi a fost implicat într-un incident, în urmă cu patru luni

Un avion similar celui prăbuşit astăzi a fost implicat într-un incident, în urmă cu patru luni (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a emis o directivă de urgenţă privind navigaţia aeriană după ce un avion Airbus A321 a plonjat incontrolabil în Spania, la nord de Pamplona, înainte de a fi redresat, relatează dailymail.

Potrivit directivei, avionul, aparţinând companiei Lufthansa, cu 109 persoane la bord, se afla la 9500 de metri când a început să piardă altitudine. Avionul a început să coboare cu o viteză de 1200 de metri pe minut, înainte ca echipajul să poată recăpăta controlul la o înălţime de 8500 de metri.

Potrivit EASA, un dispozitiv menit să protejeze avionul a răspuns datelor eronate transmise de un sensor defect. Directiva viza toate avioanele Airbus A318, A319, A321 şi A320, exact tipul de avion implicat în accidentul de marţi. Airbus a răspuns revizuind manualele de zbor ale avioanelor.

EASA a stabilit că senzorii unghiului de atac al avionului s-au blocat în timpul zborului între Bilbao şi Munchen.

Aparatul A321 implicat în acel incident este puţin mai lung decât cel prăbuşit astăzi, potând transporta cu 40 de pasageri mai mult.
Compania Germanwings a confirmat că avionul a fost supus unei importante revizii în vara anului 2014, iar ultima verificare a avut loc cu o zi înaintea aciidentului.

Avionul care s-a prăbuşit în Alpii francezi se numea Mannheim şi a fost testat pentru prima dată în 1990. Lufthansa a achiziţionat aparatul, iar în februarie 1991 a operat primul zbor commercial.

Experţii susţin că avionul se apropia de sfârşitul exploatării comerciale, după cei peste 24 de ani de activitate.

De la data apariţiei primei versiuni de Airbus A320, 1987, au fost construite în jur de 4000 de aparate, iar constructorul susţine că la fiecare 2,5 secunde un avion de acest tip aterizează sau decolează de pe aeroporturile lumii.

Airbus A320 este calul de povară al aviaţiei contemporane, în lume operand, în prezent, 3606 de astfel de aparate, potrivit constructorului.

A320 are referinţe bune privind siguranţa, cu doar 0,14 accidente la milionul de decolări, după cum rezultă din analizele de siguranţă ale Boeing.

Cea mai sigură parte a zborului este în perioada în care avionul se deplasează la înălţimea de croazieră. Doar 10% din accidentele mortale au loc în această etapă. Un procent de 14% din accidente au loc în timpul decolării şi al ascensiunii, în timp ce la coborâre şi aterizare se petrec 47% din accidente.

A320 poate zbura la o înălţime de 12.000 de metri.

Familia avioanelor A320 a fost, totuşi, implicată într-o serie de accidente în cursul celor aproape trei decenii de existenţă.

Un prim accident care în care a fost implicat un astfel de tip de avion a avut loc în 1992, nu departe de zona actualului accident, când un zbor Air Inter s-a prăbuşit în Munţii Vosges. Avionul, un Airbus 320-111 se apropia de Aeroportul din Strasbourg când s-a lovit de muntele La Bloss, 87 din cei 96 de oameni de la bord pierzându-şi viaţa.

Ultimul incident celebru în care a fost implicat un astfel de avion s-a petrecut recent în momentul în care o cursă internă din Statele Unite a fost nevoită să amerizeze pe râul Hudson, în New York.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici