- Home
- Externe
- (24.03.2015, 19:20)
- Adrian Robu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un avion similar celui prăbuşit astăzi a fost implicat într-un incident, în urmă cu patru luni
O primă avertizare în privinţa unui avion similar celui care s-a prăbuşit marţi, în Alpii francezi, a fost emisă anul trecut, când un Airbus A321 a pierdut brusc altitudine.
Urmărește
1169 afișări
Un avion similar celui prăbuşit astăzi a fost implicat într-un incident, în urmă cu patru luni (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)
Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a emis o directivă de urgenţă privind navigaţia aeriană după ce un avion Airbus A321 a plonjat incontrolabil în Spania, la nord de Pamplona, înainte de a fi redresat, relatează dailymail.
Potrivit directivei, avionul, aparţinând companiei Lufthansa, cu 109 persoane la bord, se afla la 9500 de metri când a început să piardă altitudine. Avionul a început să coboare cu o viteză de 1200 de metri pe minut, înainte ca echipajul să poată recăpăta controlul la o înălţime de 8500 de metri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce ar însemna o președinție Trump pentru războaiele globale și securitatea europeană? Ucraina și Israel sunt principalele subiecte
-
Polonia va investi 750 de milioane de dolari pentru a stimula producţia de muniţie
-
Alegeri SUA. Generaţia TikTok merge la vot. Cum influenţează reţeaua socială alegerile
-
Ion Cristoiu, despre alegerile din SUA: Trebuie să ne aşteptăm că nici Trump, nici Kamala nu vor accepta înfrângerea
Potrivit EASA, un dispozitiv menit să protejeze avionul a răspuns datelor eronate transmise de un sensor defect. Directiva viza toate avioanele Airbus A318, A319, A321 şi A320, exact tipul de avion implicat în accidentul de marţi. Airbus a răspuns revizuind manualele de zbor ale avioanelor.
EASA a stabilit că senzorii unghiului de atac al avionului s-au blocat în timpul zborului între Bilbao şi Munchen.
Aparatul A321 implicat în acel incident este puţin mai lung decât cel prăbuşit astăzi, potând transporta cu 40 de pasageri mai mult.
Compania Germanwings a confirmat că avionul a fost supus unei importante revizii în vara anului 2014, iar ultima verificare a avut loc cu o zi înaintea aciidentului.
Avionul care s-a prăbuşit în Alpii francezi se numea Mannheim şi a fost testat pentru prima dată în 1990. Lufthansa a achiziţionat aparatul, iar în februarie 1991 a operat primul zbor commercial.
Experţii susţin că avionul se apropia de sfârşitul exploatării comerciale, după cei peste 24 de ani de activitate.
De la data apariţiei primei versiuni de Airbus A320, 1987, au fost construite în jur de 4000 de aparate, iar constructorul susţine că la fiecare 2,5 secunde un avion de acest tip aterizează sau decolează de pe aeroporturile lumii.
Airbus A320 este calul de povară al aviaţiei contemporane, în lume operand, în prezent, 3606 de astfel de aparate, potrivit constructorului.
A320 are referinţe bune privind siguranţa, cu doar 0,14 accidente la milionul de decolări, după cum rezultă din analizele de siguranţă ale Boeing.
Cea mai sigură parte a zborului este în perioada în care avionul se deplasează la înălţimea de croazieră. Doar 10% din accidentele mortale au loc în această etapă. Un procent de 14% din accidente au loc în timpul decolării şi al ascensiunii, în timp ce la coborâre şi aterizare se petrec 47% din accidente.
A320 poate zbura la o înălţime de 12.000 de metri.
Familia avioanelor A320 a fost, totuşi, implicată într-o serie de accidente în cursul celor aproape trei decenii de existenţă.
Un prim accident care în care a fost implicat un astfel de tip de avion a avut loc în 1992, nu departe de zona actualului accident, când un zbor Air Inter s-a prăbuşit în Munţii Vosges. Avionul, un Airbus 320-111 se apropia de Aeroportul din Strasbourg când s-a lovit de muntele La Bloss, 87 din cei 96 de oameni de la bord pierzându-şi viaţa.
Ultimul incident celebru în care a fost implicat un astfel de avion s-a petrecut recent în momentul în care o cursă internă din Statele Unite a fost nevoită să amerizeze pe râul Hudson, în New York.
Citeşte şi:
Un avion Germanwings cu 150 de oameni la bord s-a prăbuşit în Franţa. Nu există supravieţuitori. Reprezentanţi Germanwings: Avionul a avut o cădere abruptă de 8 minute - LIVE UPDATE, FOTO, VIDEO
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: FBI, ODNI și CISA au emis un avertisment comun despre operațiunile Rusiei menite să submineze încrederea în alegerile americane
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegerile prezidențiale din SUA schimbă cursul lumii. Tot ce trebuie să știi despre procesul electoral
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe