John Barnett spune că în urma testelor a reieşit faptul că un sfert din sistemele de oxigen ar putea fi defecte şi ar putea să nu funcţioneze atunci când trebuie. Informatorul mai spune că părţile defecte au fost montate intenţionat, la una dintre fabricile Boeing.
Compania americană neagă acuzaţiile şi declară că aeronavele au fost construite conform celor mai înalte standarde de siguranţă şi calitate.
Boeing se confruntă cu critici dure în urma celor două accidente devastatoare în care au fost implicate două aeronave 737 Max.
Barnett, un fost inginer şi controlor de calitate, a lucrat pentru Boeing timp de 32 de ani, până când bărbatul s-a pensionat din motive de sănătate, în martie 2017.
Informatorul a mai declarat pentru BBC, în urmă cu trei ani, că a descoperit probleme grave la sistemele de livrare a oxigenului în caz de urgenţă. Aceste sisteme ar trebui să ofere o şansă la viaţă pasagerilor şi echipajului aeronavei, în cazul în care cabina se depresurisează în mod neaşteptat. Măştile de oxigen trebuie să pice din tavan şi să transmită oxigen dintr-un cilindru încărcat cu gaz.
Fără aceste sisteme, pasagerii şi echipajului aeronavei şi-ar pierde cunoştinţa foarte rapid. La o altitudine de peste 10.000 de metri, ocupanţii avionului şi-ar pierde cunoştinţa în mai puţin de un minut. La scurt timp, persoanele ar suferi leziuni cerebrale şi şi-ar pierde viaţa.
Chiar dacă astfel de evenimente sunt destul de rare, BBC informează că totuşi se întâmplă. În aprilie 2018, o aeronavă a companiei Southwest Airlines a pierdut un geam după ce acesta a fost lovit de reziduuri de la un motor deteriorate. Un pasager care se afla în apropierea geamului a fost grav rănit, iar apoi a murit. Ceilalţi pasageri au reuşit să folosească sistemele de oxigen şi au supravieţuit în urma incidentului.