Un faimos profesor afro-american anulează toate teoriile despre RASISM şi PROTESTELE din SUA

  • Wilfred Reilly, profesor afro-american de ştiinţe politice la Kentucky State University, autor al unor studii cantitative despre violenţa poliţiei, combate idea unei Americi care ar fi victima rasismului sistemic şi care ar fi definită prin trecutul său sclavagist.
  • Reilly a acordat un interviu pentru LeFigaro în care a dezbătut temele rasismului
Urmărește
3814 afișări
Imaginea articolului Un faimos profesor afro-american anulează toate teoriile despre RASISM şi PROTESTELE din SUA

Ce spune un faimos profesor afro-american despre RASISM şi PROTESTELE din SUA

Foarte critic impotriva ideologiei „Black Lives Matter”, acest profesor afro-american de ştiinţe politice la Kentucky State University, autor al unor studii cantitative despre violenţa poliţiei, combate idea unei Americi care ar fi victima rasismului sistemic şi care ar fi definită prin trecutul său sclavagist. Iată ce a spus profesorul pentru Le Figaro:
 
Reporter: ” V-aţi alăturat grupului „1776”, un proiect lansat în ianuarie de intelectuali conservatori albi si negri si care intenţionează să adopte o viziune opusă proiectului “1619” lansat de New York Times care are ca scop revizuirea întregii istorii americane prin prisma sclavagismului ... Puteţi explica aceste dispute intelectuale?
 
Wilfred REILLY: În primul rând, „1776” nu este deloc compus exclusiv din intelectuali conservatori. Este mult mai larg. Clarence Page, un reporter important de la Chicago Tribune, dar şi Jason Hill, un filozof homosexual de la Universitatea De Paul nu se definesc deloc conservatori. Eu mă definesc drept centru-dreapta. Sunt om de afaceri şi sunt instructor pentru National Rifle Association. Dar nu am niciuna dintre prejudecăţile dreptei conservatoare la nivel societal, sa vad homosexuali sarutandu-se nu este o problemă pentru mine ...
Din acest punct de vedere, „1776 » nu este o mişcare conservatoare este o mişcare pro-negri şi pro-americană care doreşte să răspundă la toate inexactităţile pe care le promoveaza „proiectul 1619”, o mişcare extrem de influentă în Clasele superioare americane, care devine o forţă majoră în dezbaterea politică şi în crearea unui curriculum pentru copiii mici. Vrem să ne opunem unor afirmaţii false ale acestui proiect, dintre care una este cea in care ei spun ca bătălia pentru independenţa americană a fost în primul rând pentru a păstra sclavia!
 
Ceea ce defineste viata noastra de azi, negri sau albi, nu este un război rasial pierdut de sclavagisti acum 150 de ani. Al doilea punct este că sclavagismul nu a definit toată istoria noastră nici macar cea mai mare parte a acesteia. Atâta timp cât a existat sclavia a existat şi o mişcare anti-sclavie condusă de albi şi negri, care a atins apogeul în timpul războiului civil. Atunci armata unionistă a învins partea agrară sudică a ţării, care apăra sclavia, şi a ucis un sfert din populaţia masculină adultă. După această dată fluxul masiv de imigranţi din Irlanda, Mexic şi multe alte ţări ne-a mărit populaţia cu 950%, în timp ce economia noastră a crescut cu 11.000%. Toate acestea pentru a spune că faptul definitoriu al vieţii noastre de azi, negri sau albi, nu este un război rasial pierdut de sclavagisti în urmă cu 150 de ani.
Desigur, sclavia a fost un lucru îngrozitor, trebuie să recunoaştem greşelile trecutului nostru. Dar cel de-al treilea crez al „1776” este acela de a oferi o perspectivă foarte diferită de cea propusă de stânga americană asupra societăţii americane şi a culturii occidentale. Statele Unite, precum Marea Britanie sau Franţa, sunt societati pline de defecte, dar totuşi foarte pozitive în comparaţie cu 99% dintre societatile care au existat in istorie.
Nu sunt de dreapta pe multe subiecte, sotia mea este feministă, predau într-o Universitate de negri, dar este dificil să negăm că asistăm la o creştere a puterii „justitarilor sociali de stânga” de-a lungul occidentului care s-au angajat să redefineasca cuvintele şi cultura într-un ritm alert. Acum suntem asaltati de noţiunile de „însuşire culturală”, nu mai avem dreptul să ne deghizăm în haine indiene sau asiatice fără să dam de bănuit ... Toate acestea nu vor îmbunătăţi notele minorităţilor de la testele universitare SAT! (Test de cunoştinţe de limba engleză necesar în universităţile americane, nota editorului).
 
• Spuneţi că nu sunteţi total de acord cu ideea că America este sistematic rasistă. Cu toate acestea, rana rasială rămâne deschisă!
 
Evident, avem o istorie rasistă în America, mult mai mult decât în alte mari naţiuni. Suntem departe de a fi perfecti. Dar rasismul instituţional s-a încheiat în 1964 cu legile privind drepturile civile. Rasismul tradiţional este foarte, foarte rar astăzi. Dacă întrebăm americanii pe cine nu ar vota, proporţia de persoane care nu ar vota pentru un preşedinte negru este de 4%, pentru un irlandez 5%; pentru un homosexual de 20%. Nu mai exista aproape deloc un rasism al institutiilor.
Drept urmare, noţiunea de rasism a fost redefinită de cei care au alte scopuri. Ideea care domina nu mai este că majoritatea albilor sunt rasisti, ci există un „privilegiu alb”, un lucru subtil, invizibil, nedetectabil de care albii nu pot scăpa niciodată. Deci dacă împrumutaţi un element cultural dintr-o altă rasă, o faceti pentru că doriţi în secret să îi insultaţi reprezentanţii acesteia şi că sunteţi rasist!
 
Pentru aceste organizaţii, este vital să găsească conflicte rasiale, deoarece din asta trăiesc! Vedem asta cu « Black Lives Matter »
Nu mă înţelegeţi greşit: nu vreau să spun că nu există cicatrici din trecut în comunitatea neagră sau chiar urme de tensiune. Dar noi în mişcarea „1776”, spunem: de ce insistăm să punem accentul pe vremuri care au apus? Credem că ar fi mai bine să ne întrebăm despre motivele care împiedică afro-americanii sau albii săraci de azi să urce pe scara socială. Dar problema este că o serie întreagă de organizaţii, cum ar fi Southern Poverty Center, Liga anti-defăimare şi altele, care au jucat un rol esenţial în timpul drepturilor civile, continuă să se comporte ca si cum nimic nu s-ar fi schimbat de atunci si la fel fac si noiile miscari ca „Black Lives Matter”.
Pentru ei, este vital să găseasca conflicte rasiale, deoarece trăiesc din ele! Vedem asta cu „Black Lives Matter” care a dezvoltat un discurs axat pe ideea că poliţia îi urmăreşte pe negri. Dar, în realitate, au fost foarte puţine, statistic, crime de tineri negri neînarmaţi de către poliţie, aşa cum arată în noua mea carte, « Tabu-uri », pentru care am cautat date precise in arhivele FBI şi ale poliţiei. Acesta este un adevăr incomod dar tinerii negri sunt în principal ucişi de razboiul intre gang-urile negre.
 
• Universitatile negrilor ca aceea în care predati si dvs sunt foarte implicate în mişcarea „pentru justitie” care exista in universităţile americane?
 
Universitatile negre sunt rareori foarte „treze” („woke”, un cuvânt folosit acum în jargonul activist american pentru a desemna gradul de sensibilitate al studenţilor la problemele de justiţie socială, nota editorului) pur şi simplu pentru că nu au niciun sentiment de vinovăţie. Toţi cei din conducerea universitatilor sunt negri care au reuşit. Nu ne petrecem timpul lovindu-ne în piept si vorbind despre sclavie.
 
• Cum se va iesi din problema rasială şi din revolte?
 
Greşelile trebuie recunoscute dar astăzi ar fi foarte bizar să ii urâm pe albi pentru sclavia care s-a încheiat în 1865. Desigur, trebuie să vorbim de dreptate economică, deoarece există situaţii pentru care ar fi bine să efectueze anumite acţiuni de reparaţii financiare istorice. Am putea, în orice caz, să dezbatem subiectul. Dar sa acuzam actuali membrii ai majorităţii albe a ţării pentru ceea ce s-a întâmplat acum sute de ani sau sa acuzam oameni care sunt descendenţi ai imigranţilor recenţi că au fost asupritorii strămoşilor Afro-americanii de azi nu ajută pe nimeni!
90% dintre albii care trăiesc astăzi în Statele Unite au strămoşi care nici măcar nu erau în ţară pe vremea sclaviei
Realitatea este că 90% dintre albii care trăiesc astăzi în Statele Unite au strămoşi care nici măcar nu erau în ţară când sclavia era in curs; iar această cifră creşte la 50% pentru negri. Întrebarea de bază este: ce istorie dorim sa promovam, noi americanii? Cred că există o dorinta în ţară pentru ideea că toţi suntem americani.
 
• Comunitatea neagră votează copleşitor pentru democraţi. Trump spera să inverseze tendinta, cazul Floyd ii va strica tactica ?
 
Înainte de criza coronavirusului procentul afro-americanilor favorabili lui Donald Trump crescuse semnificativ, până la 20% -30% în rândul tinerilor. Ideea acestor tineri este că comunitatea neagră ar trebui să-şi poată exercita liberul arbitru şi să nu voteze orbeste pentru democraţi doar pentru că sunt negri! În mod tradiţional, negrii au votat republican. Dar când Nixon şi câţiva alţi lideri au inventat „strategia sudică” în 1969 (pentru a câştiga voturile conservatorilor albi), comunitatea neagră a început să se uite spre stânga, ajungând să voteze 80% democraţi.
De atunci, democraţii au reuşit să menţină acest vot invocând sperietoarea rasistă, dar trebuie să ştiţi că comunitatea afro-americană este o comunitate esenţial conservatoare. Toţi prietenii mei negri sunt mult mai conservatori decât mine în problema căsătoriei gay etc. Pentru mulţi dintre ei ideea de « fluiditate de gen » este o glumă. Cei mai mulţi oameni negri pe care îi cunosc sunt în favoarea restricţiilor foarte stricte privind imigraţia din Sud. A fost exclusiv presupusul rasism al republicanilor care i-a ţinut la stânga. Amintiţi-vă 2012, în timpul campaniei de reelecţie a lui Obama, când Joe Biden l-a acuzat pe candidatul Mitt Romney că ar fi vrut să repuna in lanturi comunitatea neagra.
Era ridicol, când îl cunoşti pe Romney! Aceste idei au fost folosite de democraţi încă din zilele Clinton. Şi vor continua. Democraţii de stânga încearcă să-l prezinte pe Trump drept naţionalist rasist şi trebuie spus că Trump le-a făcut sarcina mai uşoară cu stilul său direct, chiar dacă eu nu cred că este fundamental rasist! In fata proiectului stangii in care trebuie sa ne definim noi insine ca albi, sau negri, sau gay, sau femeie sau trans, un mesaj real trebuie trimis: la dracu cu toate aceste categorii si diferente, toată lumea trăieşte aşa cum consideră de cuviinţă dar cu toţii suntem americani.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici