Procesul este legat de un bilet de tren la suprapreţ. Tungnath Chaturvedi, un avocat indian, a fost taxat cu 20 de rupii (0,25 dolari) în plus pentru două bilete pe care le-a cumpărat în 1999. Incidentul a avut loc în gara de cantonament Mathura din nordul statului indian Uttar Pradesh.
Săptămâna trecută, o instanţă specializată în protecţia consumatorilor i-a dat dreptate lui Chaturvedi şi a cerut căilor ferate să ramburseze suma cu dobândă.
„Am participat la mai mult de 100 de audieri în legătură cu acest caz. Dar nu poţi pune un preţ pe energia şi timpul pe care le-am pierdut luptând în acest caz”, a declarat Chaturvedi, în vârstă de 66 de ani, pentru BBC.
În India, instanţele de protecţie a consumatorilor se ocupă în mod special de plângerile legate de servicii. Totuşi, acestea sunt supraîncărcate de cazuri şi, uneori, poate dura ani de zile până când cazurile simple sunt rezolvate.
După o luptă îndelungată, instanţa a obligat căile ferate să îi plătească o amendă de 15.000 de rupii (188 de dolari). De asemenea, instanţa a ordonat căilor ferate să îi restituie cele 20 de rupii cu o dobândă de 12% pe an, din 1999 până în 2022. În plus, instanţa a dispus ca, în cazul în care suma nu va fi plătită în termenul specificat de 30 de zile, rata dobânzii să fie revizuită la 15%.
Chaturvedi a declarat că despăgubirea pe care a primit-o nu este satisfăcătoare şi nu compensează chinul psihic pe care i l-a provocat acest caz. Familia sa a încercat să-l convingă să renunţe, dar el a continuat.
Avocatul a spus că este convins că cazul său va servi drept sursă de inspiraţie pentru ceilalţi că „nu trebuie să renunţe chiar şi atunci când lupta pare grea”.