Un marinar rus beat a eşuat cu o navă de 7.000 de tone pe coastele Scoţiei. Ofiţerul consumase jumătate de litru de rom

Un marinar rus, care a băut o jumătate de litru de rom înainte de serviciu, potrivit anchetatorilor, a provocat eşuarea, cu toată viteza, a unei nave cargo de 7.000 de tone şi 129 de metri lungime, pe o coastă în Scoţia, relatează CNN.

Urmărește
1876 afișări
Imaginea articolului Un marinar rus beat a eşuat cu o navă de 7.000 de tone pe coastele Scoţiei. Ofiţerul consumase jumătate de litru de rom

Un marinar rus beat a eşuat cu toată viteza cu o navă de 7.000 de tone, pe coastele Scoţiei

Cargoul Lysblink Seaways era în drum de la Belfast, în Irlanda de Nord, către Skogn, în Norvegia, atunci când a intrat cu toată viteza în ţărmul stâncos, lângă Kilchoan, de pe Peninsula Ardnamurchan, pe 18 februarie.

Când a fost tractată, nava era atât de grav avariată încât a fost casată.

De opt ori peste nivelul maxim de alcool în sânge admis

O anchetă asupra incidentului a stabilit că ofiţerul-şef, în vârstă de 36 de ani, singurul de cart în momentul naufragiului, a devenit "neatent... din cauza efectelor consumului de alcool", preciza într-un raport, prezentat săptămna trecută, Branşa de anchetare a accidentelor maritime (Marine Accident Investigation Branch, MAIB).

În afara programului, în cabina sa, ofiţerul a dat un telefon care i-a "provocat anxietate, după care a consumat 0,5 litri de rom", se arată în raport.

Apoi şi-a început cartul, la miezul nopţii, ca singurul ofiţer însărcinat cu nava.

Cantitatea de alcool pe care a consumat-o l-a împeidicat să efectueze ajustări cruciale ale cursului, se arată în raport, iar sistemul de alarmă al navei, care ar fi putut alerta restul echipajului, nu era pornit.

Un test al alcoolului în aerul respirat, la care ofiţerul-şef a fost supus la câteva ore după accident, a relevat o alcoolemie de 2,71 mg/ml - aproape de opt ori peste limita maximă admisă în cazul marinarilor profesionişti în Marea Britanie (0,27% alcool în sânge, conform terminologiei americane).

Regula zero alcool consumat

Proprietarul navei, DFDS, are o politică de tolernţă zero faţă de consumul de alcool la bord şi ar fi trebuit să efectueze teste aleatoare atât în privinţa consumului de alcool, cât şi de droguri.

Însă ancheta a stabilit că Lysblink Seaways avea la bord băuturi alcoolice - bere şi vin -, iar membri ai echipajului au încălcat frecvent regula.

De asemenea, nu au existat dovezi ale efectuării unor teste aleatoare, conform politicii companiei.

Consumul de rom nu a fost singura cauză care a contribuit la accident, în urma căruia din navă s-au scurs 25 de tone de motorină în apele de coastă.

Ancheta a relevat, de asemenea, practici de navigaţie nesatisfăcătoare şi o lipsă a măsurilor de control care, dacă ar fi fost implementate, ar fi condus la evitarea accidentului.

Raportul nu prezintă recomandări, având în vedere că proprietarul navei a luat deja măsuri, inclusiv renunţarea la aducerea de băuturi la bord şi introducerea testelor aleatoare.

"Nu am mai văzut un asemenea caz anterior şi nu există nicio scuză", a declarat pentru CNN Gert Jakobsen, un purtător de cuvânt al DFDS.

"Toată lumea (din companie) cunoaşte consecinţele faptului de a avea alcool în sânge sau de a avea alcool la bordul navei", a dat el asigurări, adăugând că "ofiţerul a fost concediat".

"Suntem mulţumiţi că nicio persoană de la bord nu a fost rănită în timpul acestei situaţii periculoase", a mai declarat Jakobsen.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici