Un sistem de frânare al avionului prăbuşit la Madrid era dezactivat

Publicat: 28 08. 2008, 12:56
Actualizat: 06 11. 2012, 15:42

Cotidianul citează surse apropiate operatorului spaniol care au declarat că "reversorul" motorului din dreapta, sistem care inversează suflul de aer de la motoare, îndreptându-l în faţă şi contribuind astfel la încetinirea avionului la aterizare, era dezactivat din cauza unei probleme tehnice care survenise cu câteva zile înainte.

Compania Spanair a refuzat să comenteze aceste dezvăluiri.

Publicaţia El Pais precizează că regulamentul permite unui avion de tip MD-82 să zboare cu un singur "reversor", care nu este singurul sistem de frânare al avionului.

Cotidianul ABC, care citează surse implicate în ancheta judiciară, dezvăluie, la rândul său, că aparatul de tip MD-82 a suferit o defecţiune la "reversorul" motorului din dreapta la 17 august, la nivelul valvei din sistemul hidraulic.

Publicaţia nu menţionează că "reversorul" ar fi fost dezactivat.

Potrivit informaţiilor vehiculate anterior de presa spaniolă, motorul din stânga avionului a fost descoperit după accident cu "reversorul" activat.

Secretarul-general al comisiei de anchetă tehnică însărcinată cu elucidarea împrejurărilor în care s-a produs accidentul, Francisco Javier Soto, a făcut, marţi, apel la presă să trateze subiectul cu mai multă precauţie.

El a precizat că un raport preliminar va fi dat publicităţii într-o lună, dar documentul nu va avansa ipoteze privind cauzele accidentului.