Trenul – format din trei vagoane şi având la bord şapte călători şi mecanicul – efectua marţi o cursă regională expresă în nordul Franţei, între localităţile Abancourt şi Rouen, în departamentul Seine-Maritime.
La viteza de circa 140 km/h, mecanicul locomotivei a acţionat frâna de urgenţă pentru a evita două vaci care erau pe calea ferată. Locomotiva a lovit vacile şi, din cauza impactului, sistemul electric de frânare a devenit inutilizabil, transmite Sindicatul feroviar Sud Rail. Informaţiile au fost confirmate de SNCF.
„Mecanicul locomotivei s-a confruntat cu o problemă electrică. A rămas fără sistemul de frânare şi nu mai putea comunica prin sistemul de la bordul trenului”, a explicat Marc Derrieu, un sindicalist citat de AFP.
Mecanicul a transmis problemele prin telefonul mobil, astfel că s-au luat măsuri în gara Serqueux, pe unde trenul a trecut cu viteza de 90 km/h, provocând daune.
Norocul mecanicului şi al călătorilor a fost că urma o zonă deluroasă. După 19 kilometri de la apariţia problemelor tehnice, trenul a ajuns în rampă, a încetinit, a oprit câteva secunde, după care începuse să meargă în sens invers, la vale. În acel moment, mecanicul a coborât şi a blocat cu dispozitive specifice mai multe roţi ale trenului, oprindu-l să prindă viteză în pantă.
„Mecanicul a fost în stare de şoc”, a precizat Merc Derrieu.
Pasagerii au coborât în siguranţă şi au fost preluaţi de autocare.
Autorităţile feroviare franceze au declanşat o anchetă în acest caz, urmând să afle cine era proprietarul vacilor şi ce probleme tehnice avea trenul construit relativ recent.