În 2019, cel mai scăzut nivel în ceea ce priveşte competenţele digitale au fost, în Uniunea Europeană, în rândul adulţilor care locuiau în zonele rurale (48% aveau abilităţi digitale de bază sau peste nivelul de bază), 55% în rândul celor care locuiau în comune şi suburbii şi 62% în rândul oamenilor care locuiau în oraşe.
Totodată, cel mai înalt nivel referitor la comptenţele digitale în rândul statelor europene a fost înregistrat în rândul adulţilor care locuiau în oraşe, excepţie fâcând Belgia şi Malta.
Anul trecut, diferenţa legată de competenţe digitale între locuitorii din zona urbană şi cea ruarală a fost, în medie, de 11 puncte procentuale. Acest decalaj a depăşit pragul de 20 puncte procentuale în Irlanda (20 pp), Lituania (21 pp), Ungaria (22 pp), iar Bulgaria, Grecia, Croaţia şi Portugalia cu 33 puncte procentuale fiecare.
Nivelul general al competenţelor digitale în UE a crescut uşor în ultimii ani. În oraşe, ponderea a crescut de la 60%, în 2015, la 62% în 2019, în zonele rurale de la 46%, în 2015, la 48% în 2019, în timp ce în comune şi suburbii a înregistrat un avans de la 54% în 2015 la 55% în 2019.