Contactele pe care cie care fac lobby le stabilesc cu un eurodeputat trebuie înregistrate într-un „memorandum explicativ” anexat la proiectul de act legislativ. Parlamentul speră ca şi Consiliul de Miniştri să participe la „registrul de transparenţă” şi consideră că înscrierea în registru ar trebui să fie obligatorie pentru toţi lobby-iştii.
Eurodeputaţii au apreciat că un registru comun al celor două instituţii va asigura o mai mare transparenţă, dat fiind că cetăţenii vor găsi într-un singur loc toate informaţiile privind persoanele şi organizaţiile care sunt în contact cu instituţiile europene.
Noul registru va reuni actualele registre ale Parlamentului şi ale Comisiei, aşa cum au decis cele două instituţii în noiembrie 2010.
Schimbarea denumirii din registru de „lobby” în registru de „transparenţă” va face să fie mai simplă înscrierea pentru organizaţii şi persoanele individuale ale căror activităţi vizează influenţarea elaborării politicilor UE, precum think-tank-urile sau organizaţiile care reprezintă bisericile şi comunităţile religioase.
Noile reguli adoptate de Parlamentul European nu prevăd înscrierea obligatorie în acest registru, însă, obţinerea unei acreditări pentru accesul efectiv în Parlament va fi imposibilă fără o înscriere prealabilă în acest registru.
Eurodeputaţii s-au pronunţat şi pentru dispoziţiile privind o „anexa a amprentei legislative” la raportul sau la recomandarea privind proiectul de act legislativ. Aceasta va cuprinde numele reprezentanţilor grupurilor de interese care obţin o întâlnire cu un deputat relevant într-un anumit dosar legislativ.
Noul registru asigura informaţii suplimentare, precum numărul de persoane angrenate în toate activităţile aferente registrului, precum şi nivelul resurselor UE primite de fiecare organizaţie înscrisă.
Totodată, în cadrul unui vot separat cu privire la regulamentul intern al Parlamentului, eurodeputaţii au decis că îşi vor actualiza declaraţiile financiare imediat ce intervin schimbări şi cel puţin o data pe an.