UPDATE: Rata accidentelor aviatice în 2010, cea mai scăzută din istorie

(Adaugă detalii din cadrul raportului)

Urmărește
48 afișări

Sectorul aerian a înregistrat în 2010 cel mai scăzut nivel al accidentelor din istoria sa în ceea ce priveşte avioanele cu reacţie de fabricaţie occidentală, a anunţat miercuri Asociaţia internaţională pentru transportul aerian (IATA), cu o rată mai bună decât cea din 2006, precedentul an cu cele mai puţine accidente, relatează AFP.

Totuşi, luând în considere toate tipurile de avion, numărul accidentelor fatale este superior celui constatat în 2009 (23 faţă de 18), la fel ca totalul victimelor (786 contre 685), a precizat IATA, insistând asupra faptului că "securitatea rămâne prima prioritate" şi că există în continuare marje de ameliorare având în vedere disparităţile regionale puternice.

Totodată, numărul total al morţilor în accidente aviatice în care au fost implicate avioane de toate tipurile este în 2010 mai mare decât în 2009 (786 faţă de 685), a recunoscut IATA.

În 2010, rata accidentelor la nivel mondial (măsurată în pierderea unei părţi din fuzelaj în cazul a milioane de zboruri ale avioanelor cu reacţie de fabricaţie occidentală) a fost de 0,61, respectiv un accident al 1,6 milioane de zboruri, a explicat organismul într-un comunicat difuzat la Tokyo.

Este vorba despre "rata cea mai scăzută din istoria aviaţiei, mai mică decât rata de 0,65 înregistrată în 2006", a adăugat IATA.

În 2010, 2,4 miliarde de persoane au fost transportate în siguranţă cu un număr total de zboruri de 36,8 milioane, dintre care 28,4 milioane efectuate cu avioane cu reacţie, potrivit asociaţiei.

IATA a numărat 17 accidente soldate cu pierderea unei părţi din fuzelaj respectiv cu două mai puţin decât în 2009.

Organismul continuă să insiste asupra faptului că "securitatea rămâne principala prioritate" şi că există încă marje de ameliorare, având în vedere puternicele disparităţi regionale.

"Să zbori este sigur. Totuşi, fiecare accident este o tragedie umană care ne aminteşte că obiectivul nostru ultim trebuie să rămână zero accidente, zero morţi", a insistat directorul IATA, Giovanni Bisignani, citat într-un comunicat.

Diferenţele substanţiale între regiuni apar în special pentru zborurile cu avioane de factură occidentală.

America de Nord afişează în 2010 un nivel de 0,10 al accidentelor la un milion de zboruri, Europa prezintă o rată de 0,45, Asia de Nord de 0,34, Asia-Pacific de 0,80, America de Sud de 1,87, iar Africa de 7,41.

"Ar trebui să fie posibil să zbori la acelaşi nivel de securitate în toate părţile lumii. Nu este acceptabil ca Africa să prezinte un nivel de 12 ori mai mare decât media mondială", a insistat Bisignani.

Potrivit raportului IATA, ieşirile de pe pistă la decolare şi aterizare rămân accidentele cele mai frecvente, reprezentând peste un caz din cinci (21 la sută) pentru toate tipurile de avioane de linie, riscul fiind amplificat de o pistă umedă sau o apropiere necorespunzătoare.

IATA reprezintă 230 de companii care totalizează 93 la sută din transportul aerian mondial.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici