Vânzările de produse pentru adulţi au crescut cu 300% în Rusia, înaintea izolării

  • În faţa pandemiei, ruşii se aprovizionează altfel decât occidentalii
  • Lunga lor experienţă lor în penurii şi cataclisme socio-economice îşi spune cuvântul
  • Descoperă cinci dintre achiziţiile lor preferate.
Urmărește
4943 afișări
Imaginea articolului Vânzările de produse pentru adulţi au crescut cu 300% în Rusia, înaintea izolării

Foto: Profimedia

Simbol al vieţii de zi cu zi a ruşilor, dar şi barometru al temerile lor economice, gretchka este cel mai versatil dintre toate tipurile de "kaşa", un terci de cereale tradiţional pe bază de hrişcă, care este pentru ruşi ceea ce pastele sunt pentru italieni: omniprezent, familiar şi permiţând o lungă conservare.
De fapt, ruşii s-au repezit pe gretchka săptămâna trecută, odată cu primele măsuri luate de Moscova pentru a stopa răspândirea virusului. Site-ul de comerţ online Ozon, ”Amazonul rusesc”, a înregistrat o creştere de 2 până la 2,5 ori a vânzărilor acestor cereale, oricum populare în Postul Mare. Dacă Moscova s-a resemnat cu scumpirea cărnii, inflaţia gretchka poate provoca sudori reci. Deşi o superputere agricolă ca Rusia nu ar trebui să ducă lipsă, preţul a crescut cu 2,8% săptămâna trecută, potrivit AFP.
 
Cu parcurile, restaurantele şi muzeele închise, ruşii vor avea mai mult timp de petrecut cu cei dragi.
 
Vânzările de ”produse pentru adulţi” au crescut cu 300% în martie pe Ozon. Doar în perioada 14-17 martie - săptămâna primelor apeluri de a sta acasă - vânzările de prezervative şi lubrifianţi au crescut cu 147% şi, respectiv, 124%. Acelaşi lucru este valabil şi pentru lenjerie şi ţinute erotice: cea de infirmieră sexy s-a vândut de 2,5 ori mai mult.
 
Vânzările de electronice au luat avânt, în parte din cauză că rubla a pierdut aproximativ 20% din valoarea sa faţă de dolar de la începutul anului. Se preconizează că această scădere va determina o inflaţie semnificativă în lunile următoare, în special în ceea ce priveşte produsele din import. E momentul să cumperi telefoane mobile, calculatoare şi plasme, înainte ca să devină inaccesibile, dacă rubla se prăbuşeşte în continuare. Aceste achiziţii sunt totdată motivate de necesitatea de a înfiinţa un birou de acasă pentru a lucra de la distanţă. Printre achiziţiile cele mai neobişnuite care au crescut, operatorul de date fiscale Platform OFD menţionează... bâtele de baseball (în creştere cu 30%)! 
 
În timp ce iarna unele alimente pot fi depozitate pe verandele omniprezente în clădirile sovietice cu cinci etaje, acest martie deosebit de cald impune ruşilor să aibă un frigider şi un congelator. Pentru a stoca cantităţile crescute de alimente perisabile, vânzările acestor dispozitive s-au dublat pe site-ul Ozon.
 
Căpăţâna de usturoi e şi ea în lumina reflectoarelor. Confruntându-se cu afluxul de achiziţii (în creştere cu 30% în martie pe Ozon), preţul său a crescut cu 11% în februarie, potrivit agenţiei de statistică Rosstat. "Beţi apă cu lămâie şi miere (...) Mâncaţi usturoi. Veţi avea un sânge pur", a declarat Ramzan Kadyrov, liderul autoritar al Ceceniei, în urmă cu două săptămâni, minimizând riscurile Covid-19. Zvonurile despre virtuţile usturoiului împotriva noului coronavirus au trebuit să fie negate oficial de Organizaţia Mondială a Sănătăţii: "Usturoiul este un aliment sănătos care poate avea proprietăţi antimicrobiene. Dar nu există nicio dovadă (...) că consumul de usturoi ajută la protejarea oamenilor de Covid-19". 
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici