Prima pagină » Știri externe » ”Cea mai frumoasă navă din lume” va porni în turneul mondial „Made in Italy” pentru a promova identitatea naţională

”Cea mai frumoasă navă din lume” va porni în turneul mondial „Made in Italy” pentru a promova identitatea naţională

Forţele armate sunt pe teren pentru a proteja patrimoniul cultural şi economic italian„, a adăugat Crosetto.

El a făcut acest anunţ la un târg de vinuri italiene la Verona săptămâna trecută, eveniment la care au participat premierul Giorgia Meloni şi alţi miniştri de rang înalt, care au pozat pentru selfie-uri în timp ce sorbeau o băutură descrisă de Meloni ca fiind nu doar un fenomen economic, ci „o parte fundamentală a identităţii noastre”.
 
La aproape şase luni de la venirea la putere, trăsăturile mai naţionaliste ale guvernului său încep să iasă în evidenţă, potrivit The Guardian.
 
Cu câteva zile înainte de târgul de vinuri, unde Meloni a lansat ideea unei şcoli „Made in Italy”, guvernul a aprobat un proiect de lege care ar interzice alimentele cultivate în laboratoare, inclusiv carnea artificială. În ciuda mai multor studii care evidenţiază beneficiile semnificative pentru mediu pe care le-ar putea aduce alimentele pe bază de celule, Francesco Lollobrigida, ministrul agriculturii şi suveranităţii alimentare, a declarat: „Produsele de laborator, în opinia noastră, nu garantează calitatea, bunăstarea şi protecţia culturii noastre, a tradiţiei noastre”.
 
Alimentele, care au fost folosite de mult timp de partidele de dreapta din Italia ca simbol al identităţii culturale, nu sunt singurele lucruri pe care guvernul le percepe ca fiind ameninţate. Nemulţumit de faptul că termeni englezeşti precum „smart-working”, „manager” sau „babysitting” contaminează limba italiană, Fabio Rampelli, deputat din partea partidului Fraţii Italiei al lui Meloni, un partid cu rădăcini neofasciste, a propus o lege care să interzică utilizarea termenilor englezi în comunicările oficiale, iar vinovaţii să fie amendaţi cu până la 100.000 de euro. Propunerea are ecouri ale trecutului fascist al Italiei, unii critici comparând-o cu proiectul de „recuperare lingvistică” al lui Benito Mussolini, care urmărea conservarea limbii italiene.
 
Rămâne de văzut dacă planul lui Rampelli se va concretiza, dar discuţiile în jurul acestuia, precum şi accentul pus pe Made in Italy, au fost o distragere a atenţiei de la problemele mai importante.
 
„Construcţia identitară este tipică pentru dreapta, deşi nu este doar un lucru italian”, a declarat Emiliana De Blasio, profesor de sociologie la Universitatea Luiss din Roma. „Cu toate acestea, văd doar multă comunicare şi puţină substanţă. De exemplu, ideea lui Meloni pentru o şcoală Made in Italy nu este atât de rea, dar ce-ar fi ca mai întâi să îmbunătăţim şcolile şi să le oferim demnitate profesorilor – care sunt printre cei mai prost plătiţi din Europa?”.
 
De Blasio consideră că accentul pus pe „brandul Italia” este mai degrabă un semn al poziţiei ideologice a guvernului decât o încercare de a bloca progresul.
 
Sofia Ventura, profesor de politică la Universitatea din Bologna, a declarat: „Promovarea Italiei în întreaga lume este un lucru sacru şi are valoare… dar există oameni în jurul lui Meloni care au această obsesie cu italienitatea, care provine dintr-o lume în care există un puternic sentiment de rivalitate. Propunerea lui Rampelli este ridicolă… totuşi, o parte din ea se referă şi la faptul că nu vor să supere sensibilitatea unei anumite facţiuni din partid sau a electoratului, aşa că joacă acest joc ambiguu”.