Comisia Europeană le-a pus gând rău platformelor social media. Europa grăbeşte reglementarea după scandalul lui Trump
Platformele se aşteaptă ca profiturile să le scadă în urma apariţiei noii reglementări. Profitul Google este de 18 milioane de dolari pe oră, iar al celor de la Facebook este de 4 milioane de dolari pe oră.
Comisarul european Thierry Breton este cel care a adus propunerea. Reacţia lui la suspendarea conturilor lui Trump a fost foarte acidă. În ultimul său tweet pe subiect a scris:„Capitol Hill este momentul 9/11 al reţelelor sociale”.
Liderul eCommerce al Comisiei Europene a făcut declaraţii în acelaşi sens. „În opinia noastră, nu mai este acceptabil că platformele iau singure unele decizii cheie”, a spus acesta.
„De la idee la practică este o cale lungă şi contează foarte mult modul în care se va face lucrul acesta. Nu văd o legiferare posibilă pentru un timp scurt”, spune Victor Negrescu, europarlamentar.
Noua reglementare vrea mai multe drepturi ale consumatorilor şi creşterea competitivităţii. Aceasta va stabilii şi transparenţa de care vor trebui să dea dovadă platformele online.
„Răspunsul la aceste întrebări morale, în ultimă instanţă, ţine exact de reglementarea acestor mijloace de comunicare. Reglementarea este fix a congreselor şi parlamentelor fiecărui stat în parte”, consideră Dan Barna, vicepremier.
Legea europeană va scădea, cel mai probabil, din profitul giganţilor tech. Acestea nu îşi măsoară încasările prin calitatea informaţiei, ci prin numărul de accesări. Bruxelles-ul îşi doreşte schimbarea algoritmului.
„Giganţii globali trebuie să pună în balanţă, pe de o parte, presiunea pe rezultate şi profit, care vine din partea acţionarilor şi responsabilitatea socială şi partea etică. Întotdeauna când partea etică intervine, într-un model de business apar discuţii”, comentează Dragoş Stanca, expert media şi digitalizare.