Violenţele din Londra ar putea fi organizate printr-o reţea privată de mesagerie

Violenţele şi jafurile din Londra par să fi fost organizate, cel puţin parţial, prin intermediul unei reţele private de mesagerie, relatează New York Times, în ediţia electronică.

Urmărește
1189 afișări
Imaginea articolului Violenţele din Londra ar putea fi organizate printr-o reţea privată de mesagerie

Violenţele din Londra ar putea fi organizate printr-o reţea privată de mesagerie (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Poliţia a verificat iniţial Twitter şi Facebook pentru a găsi participanţi şi organizatori ai violenţelor. Dar Jonathan Akwue, un strateg media din Londra, a fost printre primii care au scris despre posibilul rol al BlackBerry Messenger, cunoscut drept BBM, în organizarea violenţelor.

Akwue a explicat pe blogul său că BBM a fost adoptat deoarece este un sistem de mesagerie instantanee devenit popular pentru că este rapid, gratuit şi, spre deosebire de Twitter sau Facebook, este privat. El subliniază că nu este prima dată când comunicaţiile private de pe BBM, care nu sunt uşor interceptate de poliţie, au legătură cu infracţionalitatea.

BBM a fost folosit de Mark Duggan, tânărul împuşcat de poliţie al cărui deces se află la originea violenţelor, pentru a trimite ultimul său mesaj. "Agenţii mă urmăresc", i-a scris el prietenei sale, potrivit cotidianului britanic The Daily Telegraph.

Într-un interviu pentru BBC, un ofiţer de poliţie a declarat că instrumente online sunt responsabile pentru violenţele de duminică, dar nu a nominalizat un anumit serviciu.

"Toată lumea din toate părţile Londrei veniţi în inima Londrei (centru) OXFORD CIRCUS!!, Magazine vor fi sparte aşa că veniţi şi luaţi (marfă gratis!!!)", se arată într-un astfel de mesaj transmis pe BBM, potrivit cotidianului The Guardian.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici