Volkswagen amână decizia privind fabrica de baterii din Europa de Est
„Volkswagen AG şi compania de baterii PowerCo evaluează în permanenţă locaţiile potrivite pentru următoarea lor gigafabrică din Europa”, a declarat, prin e-mail, producătorul auto.
„Nu există nicio presiune pentru a acţiona, deoarece ne mai luăm ceva timp pentru a lua decizii, având în vedere circumstanţele actuale”, a precizat acesta. „În prezent, nu există niciun impact asupra începerii planificate a construcţiei sau a începerii producţiei”.
Uniunea Europeană se teme de un exod al investiţiilor către Statele Unite, având în vedere subvenţiile generoase pentru energia verde oferite companiilor în cadrul Legii privind reducerea inflaţiei, chiar în momentul în care preţurile energiei în Europa au atins niveluri record, aprovizionarea pentru anul viitor fiind încă nesigură.
Compania suedeză Northvolt a declarat în octombrie că ar putea acorda prioritate extinderii fabricilor sale de baterii din Statele Unite în detrimentul Europei, având în vedere peisajul energetic european.
Într-un interviu acordat marţi, şeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, a declarat că preţurile la energie din Europa fac decizia dificilă.
„Dacă ai opţiunea de a construi o fabrică de baterii în Europa, unde energia electrică costă 15 cenţi pe kilowattoră, dar o poţi obţine în China sau în America cu 2-3 cenţi, nu suntem în poziţia de a spune că o vom face aici din solidaritate”, a spus Schaefer.
„Acesta este un subiect fierbinte şi oamenii subestimează adesea cât de complex este să avansezi aici”, a adăugat el.
Uzina din Europa de Est ar fi a patra în cadrul unui plan al fostului director executiv Herbert Diess de a construi şase astfel de situri cu parteneri din întreaga Europă până la sfârşitul deceniului.
Printre locaţiile avute în vedere se numără Republica Cehă, Ungaria, Polonia şi Slovacia.
Skoda Auto, unitatea cehă a Volkswagen, a declarat în octombrie că se aşteaptă ca firma-mamă să ia o decizie privind locaţia până la sfârşitul anului 2022.
Cu toate acestea, noul lider al Volkswagen, Oliver Blume, pune sub lupă o mare parte din moştenirea predecesorului său, revizuind strategia de software a companiei şi reevaluând producţia. În acelaşi timp a început să caute locaţii pentru prima gigafabrică din afara Europei, în Canada.