- Home
- Externe
- WASHINGTON, (16.12.2017, 12:40)
- Mihai Draghici
WSJ: Lideri de opinie din mediile online, vizaţi de autorităţi de reglementare din SUA, Marea Britanie şi Franţa pentru încălcarea regulilor privind publicitatea
Lideri de opinie, inclusiv staruri ale mediilor de socializare online ce au contacte cu branduri din industria produselor de lux, au primit notificări din partea autorităţilor de reglementare din SUA, Marea Britanie şi Franţa că riscă să intre sub incidenţa legilor privind publicitatea, scrie WSJ.
Urmărește
2285 afișări
Wall Street Journal: Lideri de opinie din mediile online, vizaţi de autorităţi de reglementare din Statele Unite şi Marea Britanie pentru publicitate
"Liderii de opinie, inclusiv vedetele de pe reţelele de socializare online vizate de acţiuni de lobby ale brandurilor din domeniul modei şi industriei produselor de lux pentru numărul mare de persoane care îi urmăresc pe Internet, au atras un nou public - autorităţile de reglementare. Aceste staruri le oferă fanilor de pe Instagram, Facebook şi de pe alte platforme online ceea ce ar părea a fi secvenţe din vieţile lor zilnice, în care sunt inserate mărci ale unor produse, dar uneori fără a dezvălui că au fost plătite de companii în lichidităţi, bunuri ori servicii", comentează publicaţia The Wall Street Journal într-un material cu titlul "Starurile din mediile de socializare online întorc privirile ... autorităţilor de reglementare, care afirmă că recompensele financiare acordate liderilor de opinie - chiar şi cele făcute fără solicitări explicite - riscă să fie considerate activităţi asociate publicităţii neautorizate".
Autorităţile din Statele Unite, Marea Britanie, Franţa şi alte ţări au început să verifice mediile de socializare online pentru a depista persoane care încalcă reglementările în domeniul publicităţii.
Comisia Federală pentru Comerţ din SUA a trimis în septembrie 21 de scrisori de notificare adresate unor lideri de opinie din domeniul online, cerându-le să dezvăluie orice aranjament financiar cu branduri menţionate în postările de pe platforma Instagram. Supermodelul Naomi Campbell, actriţele Shay Mitchell şi Lucy Hale, bloggeri şi personalităţi ale emisiunilor televizate de tip "reality" se numără printre persoanele contactate de autorităţile americane.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Cornel Oţelea, singurul handbalist român care a câştigat de trei ori titlul mondial, a murit
-
Elon Musk reacţionează la comentariile privind gestul său de la învestirea lui Trump: „Atacul este atât de obosit”
-
Războiul din Ucraina, ziua 1064. Trump afirmă că SUA „probabil” vor sancţiona Rusia dacă Moscova refuză negocierile de pace / Secretarul de Stat al SUA: Vrem să punem capăt războiului din Ucraina, astfel încât acesta să nu reînceapă peste 3-4 ani
"Există extrem de multe aranjamente de promovare. Unele persoane dezvăluie înţelegerile în mod adecvat, altele nu", afirmă Michael Ostheimer, un reprezentant al Comisiei Federale pentru Comerţ din SUA.
În contextul în care consumatorii sunt din ce în ce mai interesaţi de reţelele de socializare online, numeroase branduri intensifică eforturile de lobby în relaţiile cu lideri de opinie de pe aceste platforme. Pentru bani şi alte servicii, vedetele din domeniul online influenţează persoanele care le urmăresc postările, un public care uneori este de ordinul a zeci de milioane de oameni.
Contactate de WSJ, vedete din mediile online care au primit notificări au declarat că nu ştiau că postările lor riscă să încalce legile privind publicitatea.
Actriţa Shay Mitchell le-a răspuns autorităţilor printr-un avocat că avea "impresia că un «mulţumesc» articulat clar ar satisface solicitările Comisiei Federale pentru Comerţ" de a dezvălui contactele cu Epic Road, o companie de turism de lux menţionată în postările sale recente. Shay Mitchell a admis că a beneficiat de servicii turistice din partea Epic Road în schimbul transmiterii unor mesaje online în care menţiona numele companiei. Comisia Federală pentru Comerţ a explicat că mulţumirile adresate printr-o postare nu arată clar că un lider de opinie a beneficiat de serviciile unei companii.
Oficiali din cadrul Comisiei Federale pentru Comerţ au explicat că simpla difuzare a numelui unei mărci ori companii, precum şi orice asociere cu aceasta în postările online reprezintă forme de promovare care intră sub incidenţa legilor privind publicitatea. Iar liderul de opinie care a beneficiat de servicii din partea unei companii trebuie să dezvăluie contractul. Recomandarea autorităţilor este ca persoanele care promovează branduri să plaseze etichetele "#ad" ("reclamă") sau "#sponsored" ("sponsorizat") la fiecare postare de acest gen.
Comisia Federală pentru Comerţ din SUA nu vizează doar reclamele în domeniul modei şi produselor de lux. În septembrie, autorităţile au ajuns la un acord juridic cu doi lideri de opinie care au promovat un serviciu de pariuri online pe site-uri de socializare fără a dezvălui că ei erau proprietarii firmei.
Citeşte şi: Consiliul European pentru Relaţii Externe (ECFR): "China este acum în interiorul Europei"/ Beijingul intensifică relaţiile cu ţările central şi est-europene
Citeşte şi: Hackerii nord-coreeni au întreprins atacuri cibernetice care au vizat piaţa criptomonedelor-presă
Citeşte şi: Poliţia din Canada investighează cazul "suspect" al unui MILIARDAR şi soţiei lui găsiţi morţi în locuinţa lor
Citeşte şi: REVOLUŢIA FISCALĂ: Cei care nu plătesc taxele la stat, atât companiile, cât şi persoanele fizice, riscă pedeapsa cu închisoarea | DOCUMENT
Citeşte şi: ÎNMORMÂNTARE REGE. Procesiune în Centrul Capitalei de la Palatul Regal la Patriarhie. Trupul regelui va fi purtat pe un afet de tun. Trafic restricţionat - HARTĂ
Citeşte şi: Peste 10.000 de oameni, aşteptaţi la înmormântarea Regelui Mihai, la Catedrala Arhiepiscopală din Curtea de Argeş
Citeşte şi: O tânără, ameninţată cu un cuţit într-un autobuz din Ploieşti. Suspecta IDENTIFICATĂ cu ajutorul oamenilor | FOTO
Citeşte şi: Şeful Statului Major al armatei britanice: Rusia ar putea distruge cabluri submarine de telecomunicaţii, inclusiv cele de Internet. Efectele ar fi "catastrofale"
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Poliţia din Canada investighează cazul "suspect" al unui MILIARDAR şi soţiei lui găsiţi morţi în locuinţa lor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Ce s-a ales de Octavian BELLU. Ce job „normal” și-a luat și unde s-a angajat, după retragerea din gimnastică
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe