Jocurile Olimpice: Toyota îşi retrage reclamele. Compania nu vrea să-şi asocieze imaginea cu un eveniment potenţial negativ

  • Compania japoneză nu îşi va difuza videoclipurile promoţionale în timpul Jocurilor Olimpice de la Tokyo.
  • Producătorul auto nipon susţine că nu se regăseşte în circumstanţele în care Jocurile sunt pe cale să aibă loc.
  • Tot mai multe companii care sponsorizează Jocurile nu vor să-şi vadă marca asociată cu un eveniment potenţial negativ.
Urmărește
5497 afișări
Imaginea articolului Jocurile Olimpice: Toyota îşi retrage reclamele. Compania nu vrea să-şi asocieze imaginea cu un eveniment potenţial negativ

Toyota îşi retrage reclamele de la Jocurile Olimpice de la Tokyo

Toyota nu îşi va difuza videoclipurile promoţionale în timpul Jocurilor Olimpice de la Tokyo, care se vor deschide vineri, 23 iulie.

Decizia a fost oficializată de producătorul japonez motivat de faptul că nu se regăseşte în circumstanţele în care Jocurile sunt pe cale să aibă loc.

Akio Toyoda, preşedintele Toyota, era de aşteptat să participe la ceremonia de deschidere, dar prezenţa a fost anulată. Toyota este unul dintre sponsorii principali ai JO.

Anunţul retragerii a fost făcut de şeful de comunicare al producătorului japonez de automobile, Jun Nagata, care a explicat că au fost produse o serie de videoclipuri care conţin diverse mesaje cu principalii sportivi.

”Participarea Toyota a avut ca scop îmbunătăţirea valorilor umane ale Olimpiadelor, valori mai autentice ale sportului care tind să ducă concurenţa la extrem, dar întotdeauna în cadrul unor reguli bine definite”, spun niponii.

Acum, însă, „scopul a căpătat un alt sens”. Cu toate acestea, Nagata a adăugat că Toyota va sprijini în continuare toţi sportivii implicaţi în Jocuri şi că va furniza în mod regulat maşinile în timpul organizării evenimentului.

Tot mai mulţi sponsori sunt anti-Jocuri

Decizia Toyota reflectă alegerea, din ce în ce mai răspândită în rândul companiilor care sponsorizează Jocurile, de a nu-şi vedea marca asociată cu un eveniment potenţial negativ, având în vedere nivelul ridicat de opoziţie din cadrul opiniei publice din Japonia.

Potrivit unui sondaj realizat de radiodifuzorul Jnn la începutul lunii iulie, 35% dintre cei intervievaţi au declarat că sunt în favoarea Olimpiadei fără spectatori, 26% au fost în favoarea intrării unui număr limitat de spectator, în timp ce 34% solicită anularea Jocurilor sau amânarea acestora.

Pe lângă Toyota, şi alte companii şi-au exprimat îndoielile cu privire la metodele de desfăşurare: fondatorul SoftBank Group a criticat decizia de a păstra oricum Jocurile; Hiroshi Mikitani, CEO al Grupului Rakuten, le comparase cu o „misiune de sinucidere”. Un editorial din ziarul Asahi, un alt sponsor, ceruse anularea Jocurilor.

Japonia are o situaţie sanitară complicată. De la 1 iulie, au fost numărate în total 58 de cazuri pozitive, la aproape 20.000 de persoane care au ajuns în Japonia, inclusiv sportivi, manageri şi jurnalişti. 30% din populaţia locală solicită anularea evenimentului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici