- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ali Imran, singurul vinovat de accidentul în care şi-a pierdut viaţa regizorul Nemescu
Britanicul Ali Imran, condamnat la şapte ani de închisoare în legătură cu moartea regizorului Cristian Nemescu şi a altor două persoane, este vinovatul exclusiv în cazul producerii accidentului, potrivit motivării instanţei Judecătoriei sectorului 5 Bucureşti, făcută publică joi.
Ali Imran, singurul vinovat de accidentul în care şi-a pierdut viaţa regizorul Nemescu
“Cu toate că semaforul electric indica culoarea roşie, iar ceilalţi participanţi la trafic opriseră deja la nivelul intersescţiei, conducătorul auto Ali Imran a ignorat acest lucru, şi-a continuat deplasarea şi a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului electric", se arată în motivarea deciziei luate de instanţă la jumătatea lunii decembrie a anului trecut.
În continuarea motivării, judecătorii reţin că, potrivit rapoartelor de necropsie existente la dosarul cauzei, moartea celor trei pasageri ai autoturismului Dacia Logan, lovit în plin de maşina condusă de Imran, a fost una violentă, din cauza leziunilor provocate la impact.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Centrul Global de Angajament (GEC) din cadrul Departamentului de Stat al SUA, acuzat de republicani că-i cenzurează pe americani, se închide după ce a rămas fără finanțare. Elon Musk l-a catalogat ca fiind „cel mai mare infractor din SUA”
-
ISU Tulcea, despre incidentul aviatic: nu au fost înregistrate apeluri la 112
-
MApN: în judeţul Tulcea a fost detectată o ţintă aeriană de mici dimensiuni
-
Azerbaidjanul „se aşteaptă ca partea rusă să recunoască” doborârea avionului de pasageri
Magistraţii mai arată că, potrivit primului raport de expertiză tehnică, dispus în cursul urmăririi penale, privind stabilirea dinamicii şi a posibilităţilor tehnice de evitare a accidentului, locul impactului a fost la patru metri şi jumătate după marcajul pietonal, că starea de pericol potenţial a fost creată de Imran, "care rula cu o viteză de cca. 113 Km/h", la fel ca şi starea de pericol iminent, pentru faptul că britanicul "a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului electric”.
Judecătorii arată că, pe parcursul urmăririi penale, Imran a contestat acest prim raport, motiv pentru care, prin Ordonanţa 6899 din 23 noimebrie 2006, Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 5 au dispus efectuarea unei noi expertize tehnice. Cea de-a doua expertiză a fost efectuată de conf. univ. dr. inginer Alexandru Petrescu. Alături de acesta au participat expertul desemnat de Imran şi expertul familiei Nemescu.
Al doilea raport de expertiză a arătat că starea de pericol potenţial a fost creată de Imran pentru că rula cu o viteză de 116 km şi că starea de pericol iminent a fost creată tot de acesta, pentru pătrunderea în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului.
Ultimul raport mai conţinea şi concluzia că Imran putea preveni accidentul "dacă ar fi circulat cu o viteză maximă autorizată în localitate şi ar fi oprit autoturismul înainte de pătrunderea în intersecţie. Pentru conducătorul autoturismului Dacia Logan nu a existat posibilitatea evitării impactului", se mai arată în motivare.
Mai departe, instanţa reţine că "dinamica accidentului rutier expusă în rapoartele de expertiză tehnică este confirmată de procesul-verbal de cercetare la faţa locului, de declaraţiile inculpatului şi ale martorilor, de diagrama de funcţionare a semafoarelor, precum şi de rapoartele medico-legale”.
"Având în vedere probele administrate în cauză, instanţa apreciază că accidentul rutier s-a produs din culpa exclusivă a inculpatului Ali Imran", se arată în motivarea deciziei judecătorilor.
Judecătorii au mai ţinut cont, la luarea deciziei de a-l condamna pe Imran la şapte ani de închisoare, şi de faptul că acesta a încercat să "minimalizeze conţinutul acţiunilor sale sau să inducă în eroare organele de cercetare" prin afirmaţia sa că semaforul era galben. Instanţa arată că pasajul de mai sus, din declaraţia lui Imran, este contrară tuturor celorlalte declaraţii de martori.
Imran a fost condamnat în 18 decembrie 2007, instanţa găsindu-l vinovat de ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă şi conducerea unui autovehicul neînmatriculat, urmând ca, după executarea pedepsei principale, să fie expulzat din România.
Totodată, insatanţa a dispus ca britanicul să plătească 28.000 de lei daune morale părţilor civile din dosar şi câte jumătate de milion de lei daune morale către Elena Violeta Raţuş, Ştefan Corneliu Arustei, Erica şi Octavian Nemescu, Horia Toncu şi Elena Traian.
Decizia a fost atacată cu apel la Tribunalul Bucureşti.
În accidentul produs, în noaptea de 25 spre 26 august 2006, au murit regizorul Cristian Nemescu (27 de ani) şi inginerul de sunet Andrei Toncu (28 de ani), precum şi taximetristului Dumitru Arustei (24 de ani).
Cei trei se aflau în taxi, când un autoturism Porsche Cayenne a trecut pe culoarea roşie a semaforului, lovindu-i în plin.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO