Casa Chanel pierde în instanţă o dispută legată de logo cu Huawei. Judecători: „au unele asemănări, dar diferenţele lor vizuale sunt semnificative”
În 2017, firma chineză de tehnologie a solicitat protecţia mărcii UE pentru o siglă pe care o va folosi pentru hardware de computer.
Chanel s-a opus ofertei, susţinând că cele două semicercuri verticale care se împletesc erau prea asemănătoare cu sigla sa protejată, pe care o foloseşte pentru a vinde produse cosmetice, îmbrăcăminte şi accesorii.
În urmă cu doi ani, Oficiul de Proprietate Intelectuală al UE a respins obiecţia Chanel, spunând că nu există nicio asemănare şi că publicul nu va confunda cele două însemne.
Chanel a contestat decizia la Tribunalul General, care a respins recursul miercuri.
„Mărcile figurative în cauză nu sunt similare. Mărcile trebuie comparate după cum au fost solicitate şi înregistrate, fără a le modifica orientarea”, a declarat tribunalul.
„Sigla Chanel are curbe mai rotunjite, linii mai groase şi o orientare orizontală, în timp ce orientarea mărcii Huawei este verticală. În consecinţă, Tribunalul concluzionează că semnele sunt diferite”, a spus instanţa.
Decizia poate fi atacată şi la Curtea Europeană de Justiţie.