- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Licitaţia pentru reabilitarea autostrăzii Bucureşti-Piteşti, verificată de DNA
Direcţia Naţională Anticorupţie face verificări privind împrejurările prin care a fost atribuit prin licitaţie, de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti, în 2006, contractul de executare a lucrărilor de reabilitare a autostrăzii Bucureşti-Piteşti.
Licitaţia pentru reabilitarea autostrăzii Bucureşti-Piteşti, verificată de DNA (Imagine:Mediafax Foto)
"În cursul lunii decembrie 2007, s-a constituit un dosar în care se fac verificări privind împrejurările prin care a fost atribuit prin licitaţie, de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti din cadrul CNADR, un contract privind executarea lucrărilor de reabilitare a trei tronsoane din autostrada Bucureşti - Piteşti, în perioada 2006", a comunicat, pentru MEDIAFAX, Biroul de presă al DNA, răspunzând unei solicitări pe această temă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Bolojan: Am semnat acest protocol pentru ca România să aibă un guvern stabil într-o perioadă dificilă
-
Crin Antonescu va fi candidatul comun pentru alegerile prezidenţiale. Propunerea va fi aprobată de fiecare partid al alianţei
-
Coreea de Nord ar putea trimite şi mai multe trupe şi drone în sprijinul Rusiei
Sursa citată precizează că având în vedere faptul că dosarul se află în faza actelor premergătoare, mai multe date nu pot fi comunicate.
Premierul Tăriceanu a afirmat, joia trecută, că modul în care un consorţiu român a obţinut, la un preţ dublu, contractul de lucrări la un tronson de autostradă, în dauna companiei austriece Alpine, este de resortul Parchetului, de la care aşteaptă un răspuns prin clasarea cazului sau acuzarea vinovaţilor.
El nu a precizat contractul la care se referă şi nici numele consorţiului câştigător, arătând doar că subiectul a fost discutat în întâlnirea din 4 martie, de la sediul Guvernului, cu cancelarul austriac Alfred Gusenbauer.
"În discuţiile cu delegaţia austriacă, am făcut referire la un contract de atribuire a unui tronson de autostradă care a fost câştigat de un consorţiu român cu o sumă dublă decât oferta făcută de firma Alpine. Acest lucru mi se pare anormal. Eu, ca prim-ministru, nu pot să acţionez direct, este de resortul Procuraturii să investigheze dacă într-o asemenea situaţie procedurile au fost sau nu respectate. Aştept într-o astfel de situaţie un răspuns din partea autorităţii competente, care este Procuratura şi care, pe baza investigaţiilor, poate să decidă mai departe următorul pas, şi anume închiderea cazului sau trimiterea spre judecată a celor care, eventual, sunt găsiţi vinovaţi", a spus Tăriceanu, la finalul întâlnirii cu cancelarul austriac.
El a arătat că a cerut Ministerului de Finanţe să verifice ce s-a întâmplat în acest caz, dar că dosarul trebuie revolvat în justiţie.
Consorţiul condus de PA&Co International, în asociere cu Euroconstruct Trading '98 şi Serch Corporation, a obţinut în 2006 un contract de reparaţii la autostrada Bucureşti-Piteşti, pentru 30 de milioane euro, deşi a cerut un preţ de două ori mai mare decât oferta depusă de Alpine Mayreder din Austria, în asociere cu Alpine SA şi Consilier Construct.
Preţul propus de compania austriacă a fost de circa 16 milioane de euro, aproape jumătate faţă de cel inclus în oferta câştigătoare.
Ministerul Transporturilor a explicat atunci că lucrările au fost încredinţate consorţiului compus din firme româneşti deoarece ofertantul rival nu a îndeplinit o serie de cerinţe, precum experienţa similară pentru proiectant şi lipsa unei dovezi privind deţinerea în totalitate a utilajelor, echipamentelor, mijloacelor de producţie şi de transport, prevăzută în caietul de sarcini.
Potrivit ministerului, soluţia tehnică depusă de compania austriacă a fost incompletă, pentru că nu includea modul de calcul detaliat al suprafeţei şi cantităţilor de materiale şi nici racordarea sistemului rutier vechi cu cel nou.
Compania austriacă a contestat rezultatul licitaţiei, dar cererea de anulare a procedurii a fost respinsă de comisia de licitaţie, pe motiv că această contestaţie este neîntemeiat şi nejustificată.
Licitaţia a fost organizată în perioada în care Ministerul Transporturilor era condus de Gheroghe Dobre, iar contractul a fost semnat în timpul mandatului lui Radu Berceanu, ambii membri ai PD.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a cerut firmelor austriece, la finalul discuţiei de joi cu cancelarul austriac, să îl contacteze personal, la Cabinet, atunci când întâmpină dificultăţi în derularea afacerilor în România, arătând că doreşte ca mediul economic intern să fie deschis competiţiei şi să asigure un tratament egal pentru investitori.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO