Mai mulţi producători de bunuri de lux, printre care Louis Vuitton, Dior şi Tiffany’s au acţionat în instanţă, la rândul lor, eBay. Compania eBay s-a apărat susţinând că a devenit mai aspră în toate cazurile de produse contrafăcute denunţate de firmele implicate.
"L’Oreal a avut de înfruntat un număr tot mai mare de cazuri de comerţ ilegal cu produse cosmetice şi parfumuri contrafăcute pe unele site-uri. Ca urmare, reprezentanţii companiei au decis să acţioneze în judecată eBay pentru a-şi proteja clienţii şi reputaţia mărcilor înregistrate şi pentru a menţine calitatea reţelei de distribuţie de lux", se arată într-un comunicat al firmei.
L’Oreal a estimat că daunele aduse prin vânzarea produselor contrafăcute pe eBay sunt de câteva milioane de euro, a relatat ziarul francez Liberation.
Principalul producător de cosmetice la nivel mondial a înregistrat, în 2006, o creştere a profitului operaţional anual, de 12,1%, la 2,541 miliarde euro, evoluţie influenţată de achiziţia companiei britanice Body Shop. L’Oreal a estimat, pentru 2007, o creştere organică a vânzărilor de 6-8%, după un avans de 5,8% în 2006. Grupul francez este prezent şi pe piaţa românească, prin L’Oreal România, companie înfiinţată în 1997.