Autorităţile de la Sofia vor ca rachiul tradiţional bulgăresc să devină marcă înregistrată în UE

Publicat: 23 02. 2011, 17:44
Actualizat: 06 11. 2012, 13:39

Recunoaşterea acestui rachiu ca marcă înregistrată în UE „ar trebui să fie un obiectiv de interes naţional”, a declarat Miroslav Naydenov. Angajaţii ministerului pe care îl conduce au pregătit deja un raport ce conţine documente oficiale care dovedesc faptul că această băutură bulgărească este produsă printr-un procedeu unic.

„Procesul de înregistrare a mărcii este îndelungat şi dificil. Ar fi trebuit să îl fi început încă din 2006”, a adăugat Naydenov.

Statutul de marcă înregistrată în UE obţinut pentru această băutură va oferi Bulgariei posibilitatea de a impune alte taxe la rachiu, conducând la o reducere a preţului pentru un litru de rachiu de struguri cu circa 2 leva (1,4 dolari).

În plus, această decizie ar conduce la o scădere a producţiei ilegale de rachiu şi, implicit, la venituri mai mari intrate în bugetul de stat.

Rakia este o băutură alcoolică puternică, obţinută prin distilarea unor fructe fermentate. Rachiul este o băutură foarte populară în întreaga Peninsulă Balcanică, ce prezintă totuşi variaţii specifice fiecărei ţări. Conţinutul său de alcool este în mod obişnuit de 40%, însă rachiul produs în gospodăriile proprii poate fi mai puternic (50%-60%).

În Bulgaria, rachiul de struguri este servit în mod tradiţional la salata Shopska (preparată din roşii, ardei gras, ceapă, brânză etc.).