FOCUS: H&M şi Bucureşti - o iubire cu efecte devastatoare

"H&M iubeşte Bucureşti", aceasta este declaraţia şi promisiunea pe care unul dintre cele mai celebre branduri de retail din lume a făcut-o la deschiderea primului său magazin autohton. Sentimentele sunt reciproce, însă iubirea răvăşitoare a bucureştenilor pentru H&M a avut efecte devastatoare.

Urmărește
8 afișări

Încă înainte de deschiderea oficială a magazinului, vineri dimineaţă, în faţa Afi Cotroceni, unul dintre cele mai mari centre comerciale din Capitală, se adunaseră grupuri de adolescenţi care aşteptau marele eveniment. Reprezentanţii H&M nu s-au abţinut de la nimic pentru a marca deschiderea primului lor magazin din România şi au vrut să îi facă pe toţi cumpărătorii să se simtă ca adevărate vedete. Covorul roşu, cordoanele de demarcaj, numărul impresionant de bodyguarzi, dar şi mulţimea de reporteri, cameramani şi fotografi, bliţurile şi înghesuiala aminteau de premierele fastuoase de la Hollywood, unde vedetele erau chiar oamenii obişnuiţi, viitori clienţi ai magazinului.

Printre cei din spatele cordoanelor de siguranţă, nerăbdarea creştea. Mulţi se înghesuiau în faţa intrării pe covorul roşu în speranţa că vor fi printre primii 100 de clienţi ai H&M România care vor primi vouchere pentru cumpărături. Adolescenţi îmbrăcaţi după ultimele tendinţe ale modei, mame cu bebeluşi în cărucioare, bunicuţe curioase, toţi aşteptau marea deschidere, fremătând de nerăbdarea de a vedea "hainele fabuloase" aduse de H&M. "Noi am chiulit de la ora de sport ca să venim aici, probabil nu ne mai întoarcem azi la şcoală", chicoteşte o adolescentă, care împreună cu două prietene stau cuminţi şi îşi aşteaptă rândul la intrare.

Deschiderea oficială a uşilor magazinului a fost marcată de o ploaie de bliţuri strălucitoare şi un vuiet de exclamaţii. Primii cumpăratori, uşor dezorientaţi, aproape alergau de la un raft la altul, apucând în grabă câte ceva, încercând să cuprindă cu privirea cât mai multe haine şi accesorii şi în acelaşi timp să se decidă ce anume le-ar plăcea să cumpere. Peste puţin timp, magazinul era aproape plin şi o mulţime dezorientată de tinere cu braţele pline de haine colorate căuta cabinele de probă.

Rochii cu imprimeuri florale, de leopard, de zebra, bluze cu dungi, fuste fluide din voal sau din bumbac, mărgele colorate, brăţări strălucitoare, cercei în formă de flori sau inimioare, eşarfe, furouri, balerini, sandale, pălării retro din paie, sacouri din dantelă, rochii lungi de seară, poşete plic sau XXL, salopete din mătase - sunt numai câteva dintre produsele care îi aşteptau pe rafturi pe clienţii H&M.

"Mi se pare un magazin foarte bine aprovizionat. Preţurile sunt accesibile. Nu am mai fost la alte magazine H&M în străinătate, dar am auzit de ei de la prieteni. E un magazin foarte ok. Eu sunt studentă şi îmi permit să cumpăr ceva de aici", a declarat o tânără de 20 de ani. La fel ca ea, majoritatea tinerilor au avut numai cuvinte de laudă pentru brandul suedez.

"Aştept de mult să vină în România. Strâng de câteva săptămâni bani ca să îmi cumpăr nişte chestii pe care le-am văzut pe site", a declarat o altă cumpărătoare. "Sunt produse de calitate aici. Eu mi-am cumpărat, de exemplu, un tricou de la Viena de la H&M, acum doi ani, şi încă îl mai am şi e ok", a mărturisit o altă clientă a magazinului.

O altă cumpărătoare nu are timp de discuţii. "Îmi pare rău, mă grăbesc. Trebuie să ţin rând la cabină", se scuză ea politicos şi dispare.

Entuziasmul molipsitor al fetelor care comunică parcă numai prin interjecţii - "Wow", "Aaahhh", "Oooo" -, este moderat puţin de băieţii, unii încă adormiţi, unii de-a dreptul iritaţi de aglomeraţia din magazin şi de poşetele iubitelor de care trebuie să aibă grijă. "Băi, băiatule, e haos mă...", îi spune un tânăr unui bodyguard la patru ace, care renunţă o clipă la privirea încruntată şi îi face loc lângă el necunoscutului aflat în suferinţă.

Printre cumpărătoare sunt tot felul de femei. Cele tinere se entuziasmează în faţa croielilor inedite, a culorilor intense. Cele mature nu se lasă speriate de vâlvă, îşi scot ochelarii şi cercetează în amănunt fiecare cusătură. Sunt şi câteva bunicuţe care se uită cam strâmb la preţuri la haine şi la nepoatele lor care vor "şi de aia... şi de aia... şi de aia".

"Sunt haine mai mult pentru tinere. Eu nu aş purta. Am venit pentru fata mea, care e la şcoală acum şi m-a trimis pe mine", povesteşte o mămică uşor descumpănită de aglomeraţia din jur.

La mai puţin de o oră de la deschiderea magazinului, în faţa cabinelor de probă este deja o coadă de câteva zeci de persoane, încărcate de haine. "Nu le probez pe toate! Doar unele. Dacă nu-mi vin bine, pe restul le dau, am o soră, prietene", spune una dintre fetele care aşteaptă la rând la cabină. La casă, altă coadă. În afara magazinului, altă coadă cu oameni care încă nu au apucat să intre.

Tot în jumătate de oră, magazinul era răvăşit - în mijlocul unui coş cu chiloţi trona o pereche de sandale, zeci de bluze zăceau pe jos, eşarfele erau măturate de valul de cumpărătoare lipsite de răbdarea de a mai pune la loc obiectele la care se uitau, dar nu le luau la probat sau la casă.

La etaj, unde sunt situate raioanele de copii şi de bărbaţi, lucrurile sunt mai liniştite şi aerul respirabil. Câţiva copii probează ochelari de soare şi pălării şi râd la imaginea lor din oglindă, în timp ce la raionul de bărbaţi e plin tot de femei.

Ce părere au bărbaţii despre H&M? Bună, dar nu par la fel de entuziasmaţi ca femeile. "Îmi place magazinul, dar azi e nebunie. Femeile astea sunt cam disperate", consideră un tânăr enervat de faptul că fetele probează haine şi în cabinele destinate bărbaţilor.

"Mi se pare că e un magazin mai mişto decât multe din afară. Eu am mai fost la H&M în Spania şi la noi e mai mişto.Ceea ce nu-mi place este că ei au lansat o aplicaţie pentru iPhone în care îţi arătau produsele disponibile în România şi nu le au pe toate", a comentat un alt tânăr.

Analizând sacoşele cumpărătoarelor, puţine la număr, care se îndură să iasă din magazin, se poate considera că printre cele mai populare obiecte cumpărate s-au numărat ochelarii de soare, eşarfele, pantofii sport coloraţi şi colierele metalice.

La mai puţin de o oră de la deschidere, echipa de vânzători de la H&M este deja asaltată de fete care nu mai găsesc anumite produse. "În timp, o să mai punem altele", le asigură asistenţii din magazin, dar ele nu sunt prea încântate, aşa că îşi fac planuri ca sâmbătă dimineaţă să fie la 7.00 în faţă la Unirea, unde se va deschide al doilea magazin H&M.

La fel ca în 1992, când Michael Jackson a venit pentru prima oară în România, românii au intrat într-o specie de entuziasm delirant. Ca şi atunci şi acum mesajul pe care îl avem în minte este că "suntem şi noi în rândul lumii". Michael Jackson venea cu un nou şi strălucitor univers pop, H&M promite o lume a hainelor minunate la preţuri accesibile, iar românilor le place noul şi le place să se entuzismeze răvăşitor, frizând cu isteria.

Sâmbătă dimineaţă, la Unirea se deschide un al doilea magazin H&M şi apetitul românilor pentru modă se va face din nou simţit. Hoardele de "fashioniste" vor face tot ce pot ca să demonstreze că iubesc moda şi preţurile mici şi H&M. Pasiunea lor e însă devastatoare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici