Muzica anilor 2020 încearcă să readucă vibe-ul anilor 80

Începutul deceniului a fost marcat de pandemia de coronavirus care a dus la anulări în masă a concertelor din cauza riscurilor de infectare. A urmat o perioadă dificilă pentru industria muzicală care a trebuit să se reinventeze.

Urmărește
304 afișări
Imaginea articolului Muzica anilor 2020 încearcă să readucă vibe-ul anilor 80

Facebook - Harry Styles/ The Weeknd

Muzica anilor 2020 este influenţată de diverse curente şi genuri muzicale, dar unul dintre cele mai evidente este nostalgia pentru anii 80.

Mulţi artişti şi producători au încercat să recreeze sunetul şi atmosfera acelei perioade, folosind sintetizatoare, baterii electronice, saxofon şi alte elemente caracteristice.

Dar oare această tendinţă este o simplă imitaţie sau o reinterpretare creativă?

Potrivit unor critici şi analişti muzicali, muzica anilor 2020 nu este doar o copie a celei din anii 80, ci mai degrabă un upgrade la anii 2010.

Adică, artiştii nu se limitează la a reproduce stilul anilor 80, ci îl combină cu influenţe moderne, experimentale şi diverse, provenite din pop, hip hop, R&B, rock, indie, electronic, dance şi altele.

Prima parte a deceniului a continuat influenţa muzicii trap între genuri , care a început la sfârşitul anilor 2010.

Datorită apariţiei platformelor de social media, cum ar fi TikTok, genurile muzicale vechi şi noi au avut un moment în care au fost în centrul atenţiei.

Genuri precum synth-pop, nu-disco, pop-punk, emo-pop, house, indie rock, k-pop şi afrobeats au atras o atenţie considerabilă în mass-media.  

 

Succesul pieselor  Drivers License  de Oliviei  Rodrigo  şi  Happier Than Ever de Billie Eilish a indicat renaşterea pop rock-ului la începutul anilor 2020.

 

2020 - între retro şi futurist 

Astfel, rezultatul este o muzică hibridă, care îmbină nostalgia cu inovaţia, retro cu futurist, familiar cu surprinzător.

Un exemplu de artist care a reuşit să facă acest lucru este The Weeknd, care a lansat în 2020 albumul After Hours, considerat unul dintre cele mai bune ale anului.

Albumul conţine piese inspirate de muzica anilor 80, cum ar fi Blinding Lights sau In Your Eyes, dar şi piese care reflectă stilul personal şi contemporan al artistului, cum ar fi Heartless sau Save Your Tears. Albumul a fost apreciat atât de public, cât şi de critici, pentru diversitatea şi originalitatea sa.

Muzica anilor 2020 este deci o muzică care încearcă să readucă vibe-ul anilor 80, dar nu într-un mod pasiv sau superficial, ci într-un mod activ şi profund.

Artiştii nu se mulţumesc să copieze formula de succes a acelei perioade, ci o adaptează la contextul şi gusturile actuale. Astfel, ei creează o muzică care este în acelaşi timp nostalgică şi progresivă, familiară şi surprinzătoare, retro şi futuristă.

Videoclipul dedicat melodiei Blinding Lights a obţinut peste 700 milioane de vizualizări. 

Videoclipul Lady Gaga, Ariana Grande - Rain On Me lanat în mai 2020 s-a făcut remarcat  cu aproape 400 milioane de vizualizări.

2021 - erotism şi obiceiuri proaste 

Anul 2021 a fost un an plin de provocări, dar şi de oportunităţi pentru industria muzicală. Mulţi artişti au reuşit să se adapteze la noile condiţii şi să îşi exprime creativitatea prin piese care au captivat publicul din întreaga lume. 

Nici Ed Sheeran - Bad Habits  şi Cardi B - WAP feat. Megan Thee Stallion  al cărui videoclip implică un grad crescut de erotism nu ar trebui să fie neglijate. 

Aceste melodii arată diversitatea şi bogăţia muzicii din 2021, care a reuşit să aducă bucurie şi speranţă într-un an dificil după pandemia de coronavirus. 

 

Dar câştigătorul anului 2021 a fost Lil Nas X, care a câştigat premiul pentru cel mai bun videoclip al anului la MTV VMAs 2021, cu piesa sa Montero (Call Me By Your Name).

Acest videoclip este o manifestare artistică a identităţii şi sexualităţii lui Lil Nas X, care a provocat controverse după ce a dansat în poala Satanei, dar şi admiraţie.

Videoclipul are peste 544 de milioane de vizualizări pe YouTube  şi este unul dintre cele mai populare din 2021.

 

2022 - "I'm Good (Blue)"  

Anul 2022 a fost un an marcat de evenimente dramatice, dar şi de manifestări artistice remarcabile. Una dintre cele mai populare piese ale anului a fost As It Was, a lui Harry Styles.

Piesa face parte din albumul Harry's House, care a fost lansat în aprilie 2022 şi care a fost considerat unul dintre cele mai bune albume ale anului. Piesa este o expresie a sentimentelor lui Harry Styles faţă de trecutul şi prezentul său, folosind elemente muzicale inspirate de anii 80. Videoclipul este o creaţie artistică a unei echipe din Ucraina condusă de Tanu Muino, care a folosit efecte vizuale impresionante pentru a ilustra metamorfoza lui Harry Styles.

Piesa lui Harry Styles a fost apreciată de public şi de critici pentru originalitatea şi profunzimea sa, dar şi pentru mesajul său de speranţă şi schimbare.

A fost interpretată ca o reflecţie asupra situaţiei dificile din Ucraina, unde un război sângeros între forţele ucrainene şi cele ruseşti a început în februarie 2022.

Războiul a provocat zeci de mii de morţi şi răniţi pe ambele părţi, precum şi o criză umanitară, cu milioane de refugiaţi care au fugit din ţară.

 „Să filmez un videoclip pentru Harry Styles a fost visul meu, pentru că el este interpretul meu preferat. Totuşi, această filmare mi-a lăsat un gust amar în gură pentru că Ucraina mi-a fost atacată în a doua zi a procesului de filmare, aşa că vă puteţi imagina doar emoţiile nebune care ne-au copleşit pe mine şi pe echipa mea. Am pus multă dragoste în acest videoclip. Nu voi uita niciodată acest videoclip şi chiar îmi pot pune bucuros cariera pe pauză deocamdată”, a spus Muino.

Muzica este un mod de exprimare artistică, dar şi un mijloc de sensibilizare şi solidaritate cu cei care suferă din cauza războiului. fiind  o sursă de inspiraţie şi speranţă pentru cei care ascultă.

Rema, Selena Gomez - Calm Down, al cărui videoclip a fost lansat în septembrie 2022, a obţinut aproape 600 milioane de vizualizări. 

 

Piesa lui Taylor Swift,   All Too Well: The Short Film,  a fost premiată ca melodia anului 2022 de către MTV, fiind o comedie romantică muzicală de 15 minute. 

 

2023 - Flori şi despărţiri 

Muzica din 2023  reflectă stările şi trăirile artiştilor într-un an plin de schimbări şi provocări.

Unii artişti au ales să îşi exprime sentimentele legate de despărţirile lor, alţii au ales să îşi celebreze succesul şi independenţa, iar alţii au ales să îşi exploreze noi stiluri şi influenţe muzicale.

Două dintre piesele care au marcat anul 2023 sunt Flowers de Miley Cyrus şi TQG de KAROL G şi Shakira.

Flowers este piesa principală de pe al optulea album de studio al lui Miley Cyrus, intitulat Endless Summer Vacation. Piesa a fost lansată pe 13 ianuarie 2023, ziua de naştere a fostului ei soţ, Liam Hemsworth, cu care s-a despărţit în 2020 şi vorbeşte despre cum Miley Cyrus a reuşit să se iubească pe sine mai bine decât el, cumpărându-şi flori, scriindu-şi numele în nisip şi dansând singură.

Piesa are un sunet pop şi synthwave, inspirat de muzica anilor 80. 

 

 

TQG este acronimul pentru Te Quedó Grande, care înseamnă ,,ţi-a rămas mare" sau ,,nu ai fost la înălţime".

Piesa este o colaborare între două dintre cele mai cunoscute cântăreţe columbiene, KAROL G şi Shakira.

A fost lansată pe 24 februarie 2023, ca al cincilea single de pe al patrulea album de studio al lui KAROL G, Mañana Será Bonito. Este o melodie reggaeton, care vorbeşte despre cum KAROL G şi Shakira au depăşit relaţiile lor eşuate cu Anuel AA şi Gerard Piqué, respectiv.

Are un mesaj de putere feminină şi independenţă, spunându-le foştilor lor parteneri că le-a rămas rolul de iubiţi.  

 

 

Aceste două piese arată că muzica din 2023 îşi asumă experienţele personale şi vieţile sentimentale ale artiştilor şi le transformă în opere artistice.

Artiştii nu se tem să îşi exprime vulnerabilitatea, dar nici forţa şi determinarea. Muzica din 2023 inspiră şi motivează ascultătorii să îşi găsească propria fericire şi să îşi depăşească obstacolele oricât de sumbre par perspectivele. 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici