Tineretul britanic nu este inspirat de Jocurile Olimpice de la Londra (sondaj)

Jumătate dintre cei 2.000 de adolescenţi din Marea Britanie, cu vârste între 11 şi 18 ani, care au răspuns unui sondaj de opinie au declarat că nu sunt interesaţi de Jocurile Olimpice de la Londra, în condiţiile în care organizarea acestora a necesitat alocarea a peste 10 miliarde de euro.

Urmărește
9 afișări

La rândul lor, autorităţile olimpice susţin că trebuie depusă multă muncă pentru a îndepărta "tirania televizorului", informează The Telegraph.

Aproximativ 70 la sută dintre copii au spus că organizarea Jocurilor Olimpice de către oraşul Londra nu îi va motiva să practice mai mult sport. Când au fost întrebaţi dacă venirea Jocurilor Olimpice la Londra îi va face să practice mai mult sport, cinci la sută dintre intervievaţi au răspuns că "da, mult mai mult", 20 la sută au răspuns "da, puţin mai mult", în timp ce 70 la sută au răspuns "nu chiar" sau "nu, deloc".

Sportul olimpic pe care tinerii l-ar practica nu este, în mod surprinzător pentru iniţiatorii sondajului, fotbalul, ci tirul cu arcul. Sporturile pe care adolescenţii şi-ar dori să le încerce sunt tirul cu arcul (27 la sută), nataţie (16 la sută), atletism (15,3 la sută), badminton (15,1), fotbal (14,4), tir (12) şi baschet (12).

Cea mai puţin populară disciplină a fost pentatlonul modern (unu la sută).

Asociaţia Olimpică Britanică s-a arătat îngrijorată de rezultatele sondajului. "În mod clar, mai avem multă muncă de făcut. Odată cu pregătirile pentru Jocurile Olimpice, dar şi cu apropierea de faza finală, avem o şansă unică de a conecta tineretul la valorile şi beneficiile participării în sporturile olimpice. Preşedintele Comitetului Olimpic Internaţional, Jacques Rogge, s-a referit la «tirania ecranului», aşa că trebuie să fim inovatori în găsirea unor soluţii pentru aducerea tinerilor de pe canapele pe terenurile de joacă", a anunţat, într-un comunicat, Asociaţia Olimpică Britanică.

Sondajul a arătat că 12 la sută dintre adolescenţi aşteaptă cu foarte mult interes Jocurile, 37 la sută sunt interesaţi de acestea, în timp ce mai mult de jumătate nu sunt interesaţi de competiţia din capitala Angliei.

Campania din 2005 pentru promovarea Jocurilor Olimpice s-a centrat asupra modului în care Jocurile Olimpice îi pot inspira pe copii. "Alegeţi Londra astăzi şi veţi transmite un mesaj clar tineretului din lume. Este o decizie despre ce oraş ne poate ajuta să arătăm unei noi generaţii de ce contează sporturile olimpice", declara, în 2005, lordul Sebastian Coe.

De atunci, Londra a încercat să pună tineretul în centrul acţiunii, cu mai mult de jumătate dintre cei care vor alerga cu torţa olimpică având sub 24 de ani, iar 200.000 de bilete fiind rezervate pentru elevii din şcoli.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici