Airbus Zephyr a doborât recordul pentru cel mai lung zbor al unei aeronave fără pilot

  • Airbus a doborât recordul pentru cel mai lung zbor al unei aeronave fără pilot, potrivit datelor de urmărire a zborului.
  • Airbus Zephyr S, alimentat cu energie solară, a petrecut 26 de zile neîntrerupte în aer, depăşind recordul pe care l-a stabilit în 2018.
Urmărește
4081 afișări
Imaginea articolului Airbus Zephyr a doborât recordul pentru cel mai lung zbor al unei aeronave fără pilot

Sursa foto: Twitter

Aeronava fără pilot zboară la mare înălţime în atmosferă, pentru a evita traficul aerian comercial şi vremea nefavorabilă. Aceasta are baterii la bord care o menţin în aer peste noapte, ceea ce înseamnă că nu trebuie să se oprească pentru a se realimenta cu combustibil.
 
Datele de zbor arată că aeronava a zburat de la poligonul de testare din Arizona până în Belize, în America Centrală, şi înapoi.
 
Airbus a declarat că nu poate face comentarii cu privire la acest zbor.
 
Un purtător de cuvânt al biroului "Assured Position, Navigation and Timing/Space" din cadrul United States Army Futures Command - o ramură a armatei americane - a declarat că ultimele teste de zbor sunt "menite să testeze capacitatea de stocare a energiei, longevitatea bateriei, eficienţa panoului solar şi abilităţile de menţinere a staţiei" ale UAV-ului.
 
Tim Robinson, redactor-şef al revistei Aerospace, a declarat pentru BBC că, în opinia sa, această distanţă marchează o etapă importantă pentru capacitatea aeronavei de a se deplasa dincolo de linia de vedere a operatorilor săi.
 
„Au zburat peste distanţa din 2018, când a stabilit recordul anterior", a spus el. „A transmis până în această zonă şi dincolo de comunicaţiile de linie de vizibilitate şi a plecat în altă parte. Cred că este o demonstraţie importantă a modului în care l-ai folosi în realitate".
 
El a spus că acest lucru a deschis uşa pentru utilizări practice ale aeronavei, cum ar fi aplicaţiile militare sau chiar ajutorarea în caz de dezastre.

Aeronava poate funcţiona ca un satelit

Aeronava poate furniza imagini ca un satelit, dar nu are limitarea de a trebui să orbiteze în jurul Pământului, ceea ce înseamnă că poate rămâne într-o singură poziţie şi poate furniza actualizări constante.
 
Dar are un alt avantaj cheie faţă de sateliţi, care, în general, nu se pot întoarce pe Pământ după ce au fost lansaţi. „Se întoarce la tine", a spus Robinson. „Puteţi să-i îmbunătăţiţi senzorii, puteţi schimba încărcăturile utile, îl puteţi actualiza cu o nouă tehnologie”.
 
Recordul de zbor a fost realizat de cel mai recent model al aeronavei alimentate cu energie solară, care a fost proiectată şi construită iniţial în Marea Britanie.
 
Zephyr a fost inventat de Chris Kelleher, care a murit în 2015. Airbus a deschis primele facilităţi de producţie în serie pentru acest tip de aeronavă la Farnborough, trei ani mai târziu, şi le-a numit în onoarea sa.
 
La momentul redactării acestui articol, aparatul se afla în aer, iar operatorii de zbor păreau să sărbătorească cea de-a 27-a zi de zbor continuu.
 
Operatorii au folosit traiectoria de zbor a aeronavei pentru a scrie "UK", împreună cu ceea ce s-ar putea numi în mod amabil o imagine rudimentară a lui Stonehenge.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici