Astfel, el susţine că, originar din Scoţia medievală, curentul muzical hip-hop a ajuns în America prin intermediul scoţienilor stăpâni de sclavi şi a fost preluat şi dezvoltat ulterior de tinerii afroamericani, în anii 1970.
"Scoţienii au o lungă tradiţie în privinţa «turnirurilor» verbale intense, adeseori presărate cu vulgarităţi. Seamănă cu muzica inventată de tinerii afroamericani în oraşele din centrul Americii. Ambele culturi acordă satirei o importanţă foarte mare", a remarcat profesorul american.
Szasz a făcut o comparaţie şi între schimburile de versuri insultătoare din barurile scoţiene – intitulate "flyting" – cu duelurile rap, promovate de starul rap Eminem în filmul "8 Mile" (2002).
Profesorul de la Universitatea New Mexico a explicat că aptitudinile folosite în satiră conduc acest "turnir" verbal la cel mai înalt nivel, fiind foarte aproape de agresiunea fizică. "Toate cuvintele sunt usturătoare, iar ridiculizarea adversarului se obţine prin imitare, ironie şi sarcasm".
Szasz a făcut această descoperire în timp ce studia opera poetului scoţian Robert Burns. El a descoperit că scoţienii care au colonizat America au transmis tehnica "flyting" sclavilor de pe plantaţiile lor.
Influenţa scoţiană a mers şi mai departe, deoarece profesorul american susţine că afroamericanii din sudul Statelor Unite, din statul Alabama, au cântat în biserică în limba galeză până în anul 1918.
El mai susţine şi că strămoşii legendelor jazzului, precum Dizzy Gillespie, Louis Armstrong şi Charles Mingus, şi-au primit numele de familie din partea stăpânilor lor scoţieni.