Avionul "invizibil" rus, aproape gata de acţiune/ Aparatul militar fără pilot are dimensiuni impresionante | FOTO

Noi imagini cu un avion rus de luptă au ieşit la iveală. Fotografiile oferă detalii despre potenţialul dronei, dar şi limitările proiectului, transmite thedrive.com.

Urmărește
26989 afișări
Imaginea articolului Avionul "invizibil" rus, aproape gata de acţiune/ Aparatul militar fără pilot are dimensiuni impresionante | FOTO

Avionul "invizibil" rus, aproape gata de acţiune/ Aparatul militar fără pilot are dimensiuni impresionante | FOTO

VEZI FOTO MAI JOS 

Imaginile arată o aeronavă de tip UCAV (avion de luptă fără pilot) de dimensiuni impresionante. După cum se poate vedea în fotografii, plugul de zăpadă care tractează avionul pare foarte mic în comparaţie cu aeronava. De aceea, se lasă impresia că avionul de luptă are dimensiuni similare cu unul mediu, chiar dacă are o lungime mai mică, iar aripile au o anvergură mult mai mare.

Totuşi, dimensiunile avionului de luptă par să fie asemănătoare cu Northrop Grumman X-47B.

Aeronava este propulsată de un motor cu reacţie, existând posibilitatea ca acesta să aibă abilităţi de postcombustie, ţinând cont de felul cum arată duza de erupţie. Postcombustia ajută avionul atunci când acesta decolează cu o greutate foarte mare. În afară de acest lucru, rostul funcţiei de postcombustie este discutabil.

Tipul de motor cu reacţie al avionului este necunoscut, dar o alegere logică ar fi Saturn AL-31F, motor folosit de familia de aeronave, Flanker. Există posibilitatea ca în viitor să fie folosit un motor AL-41F mult mai puternic. Acest motor se află încă în dezvoltare, dar ar putea elimina nevoia de postcombustie.

Când vine vorba de amprenta termică, nu există nicio diferenţă între acest avion de luptă şi un luptător de generaţia a patra, mai ales în ceea ce priveşte raza vizuală directă la ţeava de eşapament, din toată partea din spate a aeronavei.

De asemenea, este de remarcat faptul că, pentru aeronavele de acest tip, proiectarea evacuării combustibilului pentru a reduce amprenta radar, păstrând în acelaşi timp eficienţa şi forţa de propulsie, este foarte dificilă.

În noiembrie 2018, o sursă din ministerul rus al Apărării a declarat pentru agenţia de ştiri TASS, sub protecţia anonimatului, că prototipul Okhotnik îşi completase primele teste. Chiar dacă nu a decolat de pe pistă, aeronava de luptă fără pilot ajunsese la o viteză de peste 190 de kilometri la oră. Sursa citată a mai precizat că avionul a accelerat pe pista de decolare, iar apoi s-a oprit „în mod complet automat”.

Aproape toate marile puteri deţin un astfel de program. China are o listă de proiecte în desfăşurare. Deci, este aşadar logic ca şi Rusia, unul dintre cei mai mari producători de aeronave militare din lume, să fie implicată într-un proiect de acest tip.

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici