Axl Rose dă în judecată Dr. Pepper

Axl Rose a acţionat în justiţie Dr Pepper, susţinând că recenta promoţie a companiei legată de lansarea celui mai nou album al Guns N' Roses nu a fost autorizată de formaţie şi a exploatat brandul muzical, informează Brand Republic.

Urmărește
24 afișări
Imaginea articolului Axl Rose dă în judecată Dr. Pepper

Axl Rose dă în judecată Dr. Pepper (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Dr Pepper şi agenţia sa de PR Ketchum şi-au asumat un risc anul acesta, când au lansat o promoţie prin care ofereau câte o băutură răcoritoare tuturor cetăţenilor din Statele Unite în cazul în care Guns N' Roses lansa albumul "Chinese Democracy" înainte de sfârşitul acestui an.

După lansarea albumului, compania a anunţat publicul că, pentru a primi băuturile gratuite, are la dispoziţie 24 de ore, pe 23 noiembrie, pentru a accesa site-ul firmei şi a primi un cupon în schimbul căruia consumatorii îşi puteau primi cadoul.

De curând însă, Axl Rose a acţionat în justiţie Dr Pepper, criticând modul în care a fost derulată promoţia şi solicitând companiei să plătească pentru utilizarea brandului Guns N' Roses.

Într-o scrisoare remisă Dr Pepper Snapple Group, Alan Gutman, avocatul lui Axl Rose şi al formaţiei Guns N' Roses, indică faptul că "această campanie a încălcat în mod violent drepturile clienţilor mei din mai multe puncte de vedere. Din nefericire, Dr Pepper a amplificat şi mai mult daunele generate de această campanie, prin eşecul de a-şi respecta promisiunea către americani".

Axl Rose a precizat iniţial pe site-ul formaţiei, în martie, că este "bucuros" să aibă sprijinul Dr Pepper.

"Pentru noi, a fost vorba de o promoţie drăguţă, destinată fanilor, şi am luat măsurile necesare pentru a ne onora promisiunea, inclusiv prin extinderea perioadei de emitere a cupoanelor de la 24 la 42 de ore, adăugând o linie telefonică gratuită pentru a manevra cererile consumatorilor pentru cupoane şi instituind un robot interactiv de înregistrare a mesajelor pentru cupoane", se arată într-o declaraţie dată publicităţii de reprezentanţii Dr Pepper.

"Această promoţie a generat cea mai mare rată de răspunsuri pe care am înregistrat-o vreodată prin acţiuni similare şi suntem fericiţi că am potolit setea fanilor Dr Pepper", adaugă declaraţia.

Cu toate acestea, numeroşi consumatori americani au încercat să obţină vouchere de pe site-ul Dr Pepper, însă nu au putut accesa pagina electronică din cauza problemelor pe care serverul le-a avut ca urmare a traficului prea mare. Potrivit informaţiilor existente, Dr Pepper ar putea relua promoţia, permiţându-le celor care nu şi-au primit băutura gratuită să aibă acces la ea.

Acest caz este similar cu o altă promoţie derulată recent de un brand important, care a avut urmări nefaste după ce starul implicat a decis să acţioneze compania în justiţie pentru utilizarea nejustificată a brandului său. Lanţul de restaurante fast-food Taco Bell a rulat anul acesta o campanie print în care publica o scrisoare destinată rapperului 50 Cent prin care muzicianul era încurajat să îşi schimbe numele în "79 Cent", "89 Cent" sau "99 Cent" timp de o zi, pentru a se potrivi cu preţurile meniurilor, şi promitea donarea sumei de 10.000 de dolari unei cauze caritabile pentru alegerea pe care a făcut-o.

Starul a dat în judecată Taco Bell pentru că nu a fost plătit pentru a i se utiliza imaginea şi nici nu a fost anunţat că o campanie în care numele îi este folosit urmează să ruleze.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici