Calendarul Pirelli 2011 a fost lansat în România

Calendarul Pirelli 2011 a fost prezentat, marţi, presei din România, această ediţie, cea de-a 38-a, ilustrând conceptul "Mythology", prin intermediul a 36 de cadre care redau poveşti despre eroi şi zei, una dintre protagoniste fiind actriţa americană Julianne Moore.

Urmărește
133 afișări
Imaginea articolului Calendarul Pirelli 2011 a fost lansat în România

Calendarul Pirelli 2011 a fost lansat în România (Imagine: www.dailymail.co.uk)

Calendarul Pirelli 2011 a fost lansat la nivel global pe 30 noiembrie, la Moscova. Evenimentul a avut loc la prestigiosul teatru Stanislavsky şi Nemirovich-Danchenko, care este, de peste 90 de ani, scena unor spectacole de operă şi balet ce fac parte din moştenirea artistică a naţiunii ruse.

După ce Patrick Demarchelier a imortalizat China în ediţia din 2008, Peter Beard a conturat portretul Botswanei în 2009, iar Terry Richardson a adus în prim-plan Brazilia în 2010, ediţia de anul viitor a calendarului exemplifică creativitatea lui Karl Lagerfeld, al cărui simţ artistic şi estetic este renumit în întreaga lume.

În studioul său parizian, Lagerfeld a creat "Mythology", un calendar care reflectă una dintre cele mai profunde pasiuni ale sale, mitologia greacă şi romană, poveşti despre originile umanităţii relatate prin intermediul aventurilor cu zei şi zeiţe, eroi şi eroine.

Prin intermediul unei călătorii în trecut, realizată cu ajutorul limbajului universal al fotografiei, "Mythology" se întoarce către rădăcinile civilizaţiei clasice şi poartă Calendarul Pirelli înapoi în Lumea Veche, acolo unde, în urmă cu 140 de ani, s-a născut compania care avea să devină o organizaţie multinaţională cu operaţiuni în peste 160 de ţări din întreaga lume.

Cele 36 de cadre care compun Calendarul 2011 ilustrează 24 de subiecte diferite, incluzând zei, eroi şi mituri. Cu ochiul său pătrunzător, Lagerfeld a "sculptat" aceste fotografii prin rigoarea lor estetică şi referinţele recurente la arta sculpturii şi tendinţele sale clasice. Toate fotografiile sunt în alb şi negru, ceea ce conferă pregnanţă imaginilor, exaltă frumuseţea chipurilor reprezentate într-un contrast cromatic marcat, care le împrumută o anumită tridimensionalitate prin folosirea atentă a luminii.

"Actriţele şi modelele reînsufleţesc aceşti eroi noi şi descriu un nou concept al frumosului", a declarat Karl Lagerfeld, care, prin Calendarul Pirelli 2011, a propus o reprezentare idilică, nemuritoare a frumuseţii.

Această ediţie are 21 de protagonişti: 15 modele feminine, cinci modele masculine şi actriţa americană Julianne Moore. Printre modelele feminine se numără Bianca Balti, Elisa Sednaoui, Freja Beha Erichsen, Isabeli Fontana (prezentă şi în Calendarul 2005 by Patrick Demarchelier şi în ediţia 2009 by Peter Beard), Magdalena Frackowiak, Anja Rubik, Abbey Lee Kershaw (care a debutat în Calendarul 2010 by Terry Richardson), Lakshmi Menon, Heidi Mount, Erin Wasson (care a debutat în Calendarul 2005 de Patrick Demarchelier), Natasha Poly, Lara Stone, Daria Werbowy (ambele fiind selectate de Peter Beard şi pentru Calendarul 2009), Iris Strubegger, Jeneil Williams. Cele cinci modele masculine sunt Baptiste Giabiconi, Sébastien Jondeau, Brad Kroenig, Garret Neff, precum şi Jake Davis.

De peste 40 de ani, Pirelli acordă credit unui fotograf celebru care să le imortalizeze pe cele mai frumoase femei din lume. La început, a existat doar ideea de a crea un cadou fantastic, care să motiveze oamenii de la vânzări. În prezent, calendarul Pirelli este un articol generos pentru colecţionari şi, în acelaşi timp, un simbol al companiei. An de an, această autentică operă de artă acţionează ca un barometru, măsurând modul în care evoluează imaginea feminităţii în secolul nostru.

Prima apariţie topless a avut loc în 1972, iar între 1974 şi 1984 tradiţia Calendarului a fost întreruptă din cauza crizei petrolului: povestea calendarului Pirelli este şi povestea vremurilor noastre. Cele mai mari staruri ale modei au fost parte a poveştii, întruchipând idealul de frumuseţe al fiecărei epoci. Calendarul a devenit un element al mitologiei contemporane. Aşadar, era inevitabil ca, într-o bună zi, Pirelli să îşi îndrepte atenţia către renumitul designer de modă Karl Lagerfeld, care este o legendă, dar şi un catalizator al noilor tendinţe. Primul designer de haute couture care s-a angajat în această direcţie, creând accesoriile speciale şi bijuteriile pentru această ocazie şi, în mod logic, şi-a ales una dintre temele foarte dragi lui: mitologia greacă şi romană.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici