După patru ore de dezbateri tehnice, "am decis că riscurile sunt acceptabile", a declarat Wayne Hale, responsabilul programului de zbor al navetei, în timpul unei conferinţe de presă.
"Acest lucru nu înseamnă că nu am înţeles pe deplin problema cu care ne confruntăm şi că nu ne vom ocupa de rezolvarea acesteia", a adăugat acesta.
"Dacă nivelul riscurilor creşte până la «inacceptabil» – pentru viitoarele zboruri – vom înlocui piesele vizate sau vom amâna următoarele lansări pentru a putea efectua nişte teste", a spus Wayne, subliniind complexitatea acestei probleme.
Centrul independent de inginerie şi securitate al NASA a recomandat înlocuirea a trei panouri de protecţie termică de pe marginile de atac ale aripilor navetei, după ce au fost detectate fisuri microscopice în stratul exterior de protecţie.
Marginile aripilor sunt expuse unor temperaturi care pot ajunge la 1.600 de grade Celsius la intrarea navetei în straturile dense ale atmosferei terestre din cauza vitezei vehiculului, de 20 de ori mai mare decât cea a sunetului.