Cavalerul modern - noul ideal masculin în România

Un cavaler modern trebuie să fie un model masculin de educaţie, de cultură şi să fie capabil să îşi susţină propriile convingeri, este concluzia ce se desprinde dintr-un studiu realizat în România, la solicitarea unui brand de whisky.

Urmărește
173 afișări
Imaginea articolului Cavalerul modern - noul ideal masculin în România

Cavalerul modern - noul ideal masculin în România (Imagine din arhiva Mediafax Foto)

Sondajul a fost realizat o dată cu lansarea în România a unei campanii de comunicare pentru Chivas Regal, derulată sub numele de "Live with Chivalry", care propune o viziune optimistă asupra vieţii, readucând în actualitate valorile tradiţionale: onoarea, loialitatea şi galanteria.

Sondajul organizat la nivel naţional relevă faptul că 71% dintr-un total de 3.000 de persoane intervievate consideră că viaţa tuturor af fi mai împlinită dacă aceste valori ar face parte din conduita zilnică a oamenilor, iar 95% dintre femeile şi bărbaţii chestionaţi consideră că aceste calităţi le fac pe persoanele de sex opus să fie mai atractive.

Organizatorii sondajului au dialogat cu o serie de celebrităţi, încercând să afle cât de importante sunt onoarea, loialitatea şi galanteria într-o epocă dominată de individualism şi de superficialitate.

Monica Davidescu crede că un cavaler "trebuie să aibă simţul dreptăţii, al responsabilităţii şi să-şi susţină propriile convingeri. Trebuie să ştie ce înseamnă să fii bun şi să nu-i pese când cineva îl vede vărsând o lacrimă".

Valentina Pelinel consideră că "a trăi cu onoare, loialitate şi galanterie înseamnă în primul rând a te respecta pe tine însuţi şi a trăi în armonie cu oamenii, cu natura, cu tot ceea ce ne înconjoară. Educaţia are un rol important în formarea acestor calităţi, dar ţine şi de caracterul omului, conjunctura, mediul de familie".

Creatoarele de modă Irina Marinescu, Mihaela Glăvan și Kristina Dragomir conturează mai clar portretul cavalerului. Astfel, Irina Marinescu este de părere că un cavaler modern "este un model masculin de educaţie şi cultură, indiferent de epoca în care se află el. E ceva ce vine din educaţie, intelect, cultură şi conduită, nimic opulent, nimic sclipitor". La rândul ei, Mihaela Glăvan adaugă că acesta "trebuie să aibă coloană vertebrală, să fie loial necondiţionat, să îşi asume deciziile luate şi să fie pregătit oricând să-i ajute pe cei în care crede".

Pe de altă parte, Kristina Dragomir spune că "într-un secol al vitezei, al lucrurilor făcute în grabă şi al proiectelor încrucişate, tensiunea în mod cert influenţează şi transformă individul. Într-o lume ideală probabil am trăi cu toţii cu onoare şi galanterie".

Actriţele Dorotheea Petre şi Raluca Aprodu încheie portretul cavalerului modern, conturând cu precizie calităţile ce-l definesc.

"Despre cavalerism pot să spun că aceasta nu este o atitudine care sa onoreze numai condiţia femeii, nu e proprie doar barbaţilor, ci onoreaza propria condiţie. Cavalerism înseamnă să acorzi respect şi sprijin celor din jur. Cavalerul modern este acea persoana care vede mai mult decât propriile interese, care se gândeşte şi la aşteptările celorlalţi, care nu se minte pe sine şi pe ceilalţi pentru nimic în lume, care nu manipulează, este o persoană generoasă, sinceră şi plină de compasiune. În primul rând care acţionează şi pentru binele celorlalţi, nu numai pentru interesul propriu", spune Dorotheea Petre.

Raluca Aprodu împarte aceleaşi opinii cu Valentina Pelinel, spunând că "un cavaler ar trebui să se respecte pe el însuşi, să ştie exact ce e bine pentru el, să fie preocupat de dezvoltarea intelectuală şii spirituală. Ar trebui să traiască în perfectă armonie cu lumea ce-l înconjoară, natura şi oamenii. Cred că un cavaler ar mai avea şi un strop de umor şi autoironie care să-l salveze din situaţiile în care viaţa ia o întorsatură prea serioasă".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici